ענבל אור מוכרת את הקרקע ברחוב ז'בוטינסקי 104 בר"ג?

נציגי ועד קבוצת הרכישה בפרויקט מציעים את המגרש למכירה ב-62 מיליון שקל ■ ענבל אור: "הטענות מופרכות לחלוטין ואין להן כל אחיזה במציאות"

האם היזמית ומארגנת קבוצות הרכישה ענבל אור מנסה למכור את הקרקע ברחוב ז'בוטינסקי 104 בר"ג? נציגי ועד קבוצת הרכישה בפרויקט מציעים את המגרש למכירה ב-62 מיליון שקל.

חברים בקבוצת הרכישה מספרים כי המודעות פורסמו בידיעתה של אור ובאישורה, תוך שהן "מעלימות" את שמה של אור ואת הקשר שלה לעסקה. נציגי הוועד עצמם סירבו להתייחס או הכחישו את פרסום המודעות, כמו את שיתוף הפעולה הנטען עם אור.

לפני שלוש שנים החלה אור, באמצעות חברת אור סיטי נדל"ן שבבעלותה, בשיווק 120 דירות במחירים אטרקטיביים במגדל בן 30 קומות בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ואל-על. ואולם, לדברי גורם בכיר בוועדה המקומית, תכנית בנין העיר (תב"ע) שחלה על המגרש אז, כמו גם היום, אפשרה הקמת בניין בן 8.5 קומות לכל היותר, וגם הוא בייעוד תעשייתי. עד היום, אור טרם הצליחה לאשר תוכנית למגדל בוועדה המקומית, ולפני כמה חודשים החלו עשרות מחברי קבוצת הרכישה לנסות למצוא מוצא מהפרויקט התקוע. לפי הנטען, אור והרוכשים סיכמו על שיתוף פעולה בעניין, ולצורך כך הועלו מודעות המכירה המדוברות.

בעת שיווק הדירות במחצית 2012 הציגה אור בפני חברי הקבוצה תחזית אופטימית, שלפיה שינוי התב"ע החלה על המגרש וקבלת היתרים למתחם צפויים לארוך כשנה. אלא שאז ביקשה היזמית לצרף מגרשים נוספים לתוכנית, ובהם מגרש צמוד ברח' ז'בוטינסקי 102 ושני מגרשים ברחוב אל-על הסמוך. זאת, מתוך כוונה לנייד את זכויות הבנייה הקיימות בהם למגדל בז'בוטינסקי 104. כך, הבקשה שהגישה אור לפני כחצי שנה לוועדה התכנון המקומית, לאחר ששיווקה 185 דירות במגרש, כללה מגדל בן 42 קומות עם 279 דירות.

בדיון שהתקיים בוועדה המקומית במארס האחרון הגדיר צוות התכנון של העירייה את צפיפות הבנייה שדרשה אור כ"לא סבירה", ואף קבע כי התוכנית כלל לא עומדת בדרישות הסף הטכניות, כמו גם בהוראות תמ"א 38 ובהוראות תוכנית המתאר המחוזית. עוד נקבע בדיון כי "הוועדה המקומית תהא מוכנה לשקול לקדם תוכנית שתציע לכל היותר 200 יחידות דיור בתחומה, כולל במגרש שברחוב אל-על...". נכון להיום, אור טרם הגישה לוועדה תוכנית מתוקנת. בנוסף, הוועדה ביקשה לבחון אם התוכנית אינה מצויה בכלל בסמכות הוועדה המחוזית, דבר שעשוי להאריך עוד יותר את הימשכות ההליכים, וכן הורתה להעביר אותה לעיונה של ועדת השימור העירונית, בשל היות המבנה הקיים במגרש ברשימת המבנים לשימור של העירייה.

ענבל אור מסרה בתגובה: "הטענות שהועלו מופרכות לחלוטין ואין להן כל אחיזה במציאות. חברת גריני סיטי מחזיקה בזכויות רבות בקרקע (בחלק המסחרי ובמספר רב של יחידות דיור) ופועלת במלוא המרץ להגדיל את זכויותיה, מתוך אמונה רבה בפרויקט ובכדאיותו העסקית. הפרויקט מצוי כיום בשלבים לקבלת ההיתרים הדרושים למיכסום הזכויות בקרקע".