כלכלני לאומי ואגוד: קנו מניות - זה האפיק המועדף להשקעה

לאומי: "הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי" ■ אגוד: "רמת הריביות הנמוכה בארץ ובעולם ממשיכה לתמוך בחברות ובהתייעלותן ובאפיק המנייתי"

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א סיימה אתמול בנטייה לעליות שערים, וסגרה שבוע בעלייה של 0.5% במדד המעו"ף. המדד המוביל של הבורסה המקומית עלה מתחילת השנה ב-16.2%, לאחר עלייה ב-10.2% בשנת 2014. 

 

 

 

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ למשקיעים לקנות מניות, בטענה כי "הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי. הכלכלנים ממליצים על אחזקה גבוהה יחסית במניות בדגש על מניות חו"ל. "בנוסף, שיפור מסויים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל בחודשים הקרובים תומך גם באפיק המנייתי בישראל", הם כותבים בסקירת סוף השבוע שלהם, ומוסיפים כי "לאפיק המזומן ותחליפיו, המהווה 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, חשיבות גבוהה בשמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. מומלצת חשיפה משמעותית לאפיק זה, כרכיב מאזן לחשיפה מנייתית גבוהה". 

לגבי שוק האג"ח מציינים בלאומי, כי "בחודשים מאי-יוני התרחשה עליית תשואות חדה, בעיקר בחלק הארוך של עקומים ממשלתיים מרכזיים בחו"ל ובישראל. לאור זאת, המלצנו לאחרונה על הארכה קלה של מח"מ התיק. גם לאחר הארכה זו, מח"מ התיק המומלץ נותר דפנסיבי כיוון שרמת המחירים באפיקי האג"ח עדיין גבוהה מאוד, והתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל ובישראל צפויות להמשיך ולעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני. להערכתנו, אנו נמצאים בתחילתו של מעבר הדרגתי מסביבת אינפלציה שלילית לסביבת אינפלציה חיובית נמוכה. קצב האינפלציה המתומחר בשוק האג"ח משקף הערכה זו באופן חלקי בלבד. לכן, אנו ממליצים על מתן עדיפות לאפיק הצמוד למדד, על פני האפיק השקלי", כותבים בלאומי.

בבנק לאומי ממשיכים גם להמליץ על חשיפה נמוכה יחסית לאפיק הקונצרני בישראל, תוך התמקדות בדירוגים איכותיים (A+ ומעלה) ובטווח בינוני-קצר. "מרווחי הסיכון באג"ח קונצרני ישראל בדירוגים נמוכים עלו בחצי השנה האחרונה. מנגד, השיפור הכלכלי בישראל ותנאי המימון מקטינים את הסיכון הרוחבי באפיק. אנו ממליצים על השקעה באגרות קצרות באפיק זה, כאחזקה בסיכון גבוה. מומלצת השקעה סלקטיבית ולא באמצעות מדדים".

לגבי שוק המט"ח, הכלכלנים מציינים, כי קטנה הכדאיות בביצוע הגנות מטבע על חשיפות המט"ח בתיק ההשקעות, בניגוד להמלצתם בחודשים האחרונים לגדר חלק מהחשיפה המט"חית בתיקי ההשקעות. זאת, היות ו"עוצמת השקל ביחס לסל המטבעות והדשדוש ביצוא הסחורות והשירותים של ישראל, מקטינים את הסיכוי לתיסוף חד בטווח הקצר. בנוסף, תהליכים אלו מגדילים את הלחץ על בנק ישראל לבצע פעולות למניעת תיסוף נוסף בשער השקל". 

בנק אגוד למשקיעים: קנו מניות

גם בבנק אגוד ממליצים למשקיעים להמשיף ולהשקיע במניות, משום שלדבריהם רמת הריביות הנמוכה בארץ ובעולם ממשיכה לתמוך בחברות ובהתייעלותן ובאפיק המנייתי. הכלכלנים ממליצים חשיפה מנייתית בתיקי הלקוחות בשילוב עם מזומן או פיקדונות: כ-25% בתיק מייצג וכ-40% בתיק ספקולטיבי, בחלוקה שווה בין ישראל לחו"ל.

בהתייחס לחלוקה הגיאוגרפית ממליצים באגוד: ארה"ב - 53%; גוש האירו - 20% בדגש על חברות גלובליות; אסיה ללא יפן - 12%; יפן - 10%; אנגליה - 5%. הכלכלנים ממליצים על השקעה במניות גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים. באשר לשוק הסחורות שנמצא במוקד, באגוד ממליצים על השקעה של 5% מהתיק לזהב בראיה לטווח ארוך בהתאם לסיכון התיק.

בשוק האג"ח הממשלתי כלכלני אגוד מציינים, כי "מכיוון שאנו מתכוננים לטווח הבינוני בו תיווצר מגמה ברורה יותר של עליית תשואות, הפחתנו בשבוע שעבר את האחזקה באפיק הממשלתי. ירידת התשואות השבוע אפשרה את המימוש בקלות יחסית. צפי העלאת הריבית בארה"ב מתומחר כרגע לנובמבר השנה, אך יש להניח כי ברגע שהריבית תעלה בפועל, התשואות באג"ח יעשו עלייה נוספת". הם ממליצים על אחזקה של 14% של אג"ח ממשלתי בתיק המייצג ו-10% בתיק ספקולטיבי, בחלוקה שווה בין האפיק השקלי לצמוד.

באג"ח קונצרני הכלכלנים נותרים עם אחזקה בתיק המייצג של 18% ועם 28% בתיק הספקולטיבי. חלוקה שווה בין צמוד לשקלי, מח"מ ממוצע של עד 3 שנים בעדיפות לאגרות איכותיות יותר (מבחינת דירוג ובטחונות). "למשקיעים ספקולטיביים בלבד, אפשרות לתבל את התיק בארץ באיגרות בדרוג השקעה נמוך מ- A+ המלוות בבטוחות איכותיות".