המצאה בריטית: תוכנית משכנתא מיוחדת לספורטאים מקצוענים

חברת Market Harborough Building Society מציעה תוכנית נוחה לספורטאים, שמתחשבת בפרמטר אחד מרכזי: ההכנסות ויכולת ההחזרים של הלווה צפויות להידרדר בשנות ה-30 וה-40 לחייו

משכנתא / צילום: שאטרסטוק
משכנתא / צילום: שאטרסטוק

חברת הפיננסיים הבריטית Market Harborough Building Society השיקה בשבוע שעבר תוכנית משכנתאות שקהל היעד שלה הוא ספורטאים מקצוענים - בין היתר כדורגלנים, מתאגרפים, טניסאים וגולפאים. כך מדווח ה"פייננשל טיימס".

התוכנית מתבססת על ההנחה לפיה הספורטאים המקצוענים ירוויחו כסף רב בשנים הראשונות לתשלום המשכנתא, אך לאחר מכן, עם הפרישה והירידה הניכרת בהכנסות בשנות ה-30 וה-40 לחייהם - עשויים להתקשות להחזיר את הכסף. זאת, "בניגוד ללווה ממשק העבודה 'האופייני'", לטענת הדיווח. "וזאת הסיבה שמלווי 'המיינסטרים' בשוק עשויים להסס להעניק מימון ארוך טווח לרכישת נכסי נדל"ן לספורטאים מקצוענים".

תוכנית המשכנתא לספורטאים מקצוענים כוללת הלוואה בהיקף של 100 אלף עד 1.5 מיליון ליש"ט. היא דורשת הפקדה מראש של סכום הנאמד ב-30% מהשווי הכולל של הנכס, והיא כוללת הנחה קבועה של 1.5% על ריבית המשכנתאות המתשנה במשק הבריטי (שעומדת כיום על 5.49% בשנה).

הספורטאים שישתמשו בתוכנית יוכלו להזרים מדי שנה סכום של עד 20% מהשווי הכולל של הנכס, ללא קנסות - ולקזז בכך את מספר ההחזרים שמוטל עליהם. זאת מתוך כוונה ש"בשנות הזהב" שלהם, בהם הם מרוויחים כסף גדול - יוכלו לשלם חלקים ניכרים מההלוואה.