המעו"ף ירד בעקבות בורסת סין; מניית טבע זינקה בכ-9%

רשמית: טבע רוכשת את החטיבה הגנרית של חברת אלרגן תמורת 40.5 מיליארד דולר ■ בנק ישראל לא הפתיע והותיר את הריבית על כנה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

מניית טבע זינקה היום (ב') ב-8.8% לשיא, כשהיא מרכזת מחזור ענק, לאחר שהודיעה על רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן תמורת 40.5 מיליארד דולר - העסקה הגדולה ביותר של חברה ישראלית אי-פעם - אולם מדד המעו"ף ירד בסיום המסחר בשיעור של 0.24%. תל אביב 100 עלה בשיעור קל של 0.05%.

בנק ישראל לא הפתיע היום, והותיר את ריבית חודש אוגוסט על כנה ברמה של 0.1%.

המשקיעים הגיבו היום גם לסנטימנט השלילי בשוקי חו"ל, עם צניחה של 8% בבורסת שנחאי שגררה מטה את בורסות אסיה. באירופה ובוול סטריט נרשמות ירידות גם כן.

אך בישראל שייך יום המסחר לטבע, שנטשה היום רשמית את מיילן לטובת החטיבה הגנרית של אלרגן. "להסרת חוסר הוודאות בטווח הקצר עשויה להיות השפעה ישירה על המניה", אומר האנליסט יונתן קרייזמן מבנק ירושלים.

עדו אגמון, מנהל קרן אביב ביו-אינווסט, הוסיף: "ההיכרות הטובה מאוד של הנהלת טבע עם אלרגן והעובדה שהעסקה מתבצעת בהסכמת שני הצדדים - עשויה לתרום משמעותית למהירות השגת הסינרגיה בין שתי החברות וככל הנראה גם זה גורם המשפיע על הסנטימנט החיובי בשוק ביחס לעסקה. בפועל המהלך מבצר את מעמדה של טבע בשוק הגנריקה העולמי. החברה המתאחדת עשויה להגיע בעתיד לשווי הקרוב ל 100 מיליארד דולר ולהציב את טבע בשורה אחת עם ענקיות הפארמה הבינלאומיות המובילות".

כתבות נוספות בנושא:

אופנהיימר: עסקה מצוינת לטבע - המניה תזנק ל-77 דולר

יו"ר מיילן רוברט קורי: "מברכים את טבע על ההסכם"

הערכות: גם עסקת מכירת פריגו למיילן לא תצא לפועל

טבע בהפסד של 300 מ' ד' על ההחזקות במיילן

מניות במוקד

מלבד טבע, ביוליין הודיעה היום כי שותפתה, חברת בלרופון (Bellerophon), כשלה בניסוי במיכשור רפואי ניסיוני שנבדק למטרת מניעת נזק לבבי לאחר אוטם שריר הלב או התקף לב.

אנדימד דיווחה כי החברה הבת קיבלה אישור שיווק מהרשויות הרגולטוריות בקוריאה למכשיר ה-NEWA המיועד לשימוש ביתי. המכשיר מבוסס על טכנולוגיית 3DEEP להפחתת קמטים והצערת העור.

רה"מ נתניהו צפוי להביא השבוע לממשלה ולכנסת את אישור מתווה הגז, זאת לפני היציאה של הכנסת לפגרה. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

אינסוליין דיווחה היום כי היא מתחילה פרויקט פיילוט בתשלום עם קופת החולים IKK Gesund plus במדינת זקסן-אנהלט בגרמניה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]