"תופעת לוואי": טבע בהפסד של 300 מ' ד' על ההחזקות במיילן

במסגרת ניסיון ההשתלטות של טבע על מיילן, היא רכשה 4.6% ממניות החברה במחירים שנעו סביב 69-74 דולר למניה ■ היום מניית מיילן נחתכת ב-12% טרום מסחר למחיר של כ-58 דולר

הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע /  צילומים: איל יצהר ורויטרס
הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע / צילומים: איל יצהר ורויטרס

הוויתור הרשמי של טבע על רכישת החברה המתחרה מיילן בא לידי ביטוי באופן חד מהיר, עם צניחה חופשית של 12% במניה בטרום מסחר בנאסד"ק. טבע תכננה לשלם 82 דולר למניית מיילן, ורכשה מניות של מיילן בשוק הפתוח במחירים שנעו סביב 69-74 דולר למניה, ואילו היום מניית מיילן נחתכה למחיר של כ-58 דולר.

טבע, שהוציאה כ-1.6 מיליארד דולר על רכישת 4.6% ממניות מיילן, כחלק מניסיון ההשתלטות על החברה, כבר רושמת הפסד "על הנייר" של כ-300 מיליון דולר.

טבע רכשה את המניות והגיעה לרף שמאפשר לה לפתוח בהליכים משפטיים כנגד דירקטוריון מיילן וכנגד הקרן שהפעילה בשבוע שעבר את מנגנון "גלולת הרעל" כנגד ההשתלטות של טבע. אולם כעת עם הוויתור הרשמי על מיילן, טבע "תקועה" עם ההחזקה ששווה הרבה פחות. טבע הודיעה היום כי היא "מתכוונת לבחון את האפשרויות העומדות בפניה בכל הנוגע להחזקתה בכ-4.6% ממניותיה של מיילן".

ייתכן, כמובן, שמניית מיילן עוד תתאושש ותחזור לרמות שבהן נסחרה כשטבע רכשה את מניותיה, אך יותר סביר להניח שהיא תתקרב שוב למה שטבע ופריגו הגדירו כ"מחיר הלא מושפע" של מניית מיילן. הכוונה היא למחיר של 55 דולר, בו נסחרה מניית מיילן במארס האחרון, קצת לפני שהחלו השמועות שטבע תגיש לה הצעת רכש.

כזכור, מיילן מנסה להשתלט על חברת התרופות פריגו, וההצעה האחרונה שהגישה לה היא 2.3 מניות מיילן ו-75 דולר עבור כל מניית פריגו. הקריסה במניית מיילן בטרום מסחר היום מפחיתה את שווי עסקת פריגו וכעת מדובר על רכישה בשווי של כ-29 מיליארד דולר "בלבד". דירקטוריון פריגו מתנגד לרכישה, וסבור שהצעות מיילן מעריכות את פריגו בחסר.