*** הכתבה בשיתוף לשכת יועצי המס
הילה (שם בדוי) בעלת חברה מצליחה בתחום גיוס האשראי לעסקים, החליטה כי בעזרת תוספת של שירות תיאום פגישות טלפוני, היא תצליח לפנות באופן ממוקד יותר אל קהל היעד שלה. היא שכרה שירותי חברה, בה הותאמה לה נציגה בעלת כישורים וידע מקצועי. אולם לאחר 10 שעות עבודה, הוחלט לעצור את עבודתה של אותה נציגה, מכיוון שאותן שיחות טלפוניות פשוט לא הצליחו לספק את הסחורה.
הסיבה לכך היא כי בתחום הספציפי הזה, פנייה אל כאלו שלא הביעו מראש התעניינות כלשהי בשירות אותו הילה מציעה, לא עובדת טוב. אנשים לא אוהבים להרגיש שאין להם כסף, ובמקום לקדם את העסק אותן שיחות הובילו למבוי סתום.
הכלל הוא שאם הנציג/ה לא מצליח/ה והעסק לא מרוויח מהשירות שניתן, אז אין שום תועלת - לא לעסק ולא לספק השירות.
הסודות החשובים ביותר של מוקד טלפוני מוצלח
* את השירות יש להתאים לאופי העסק וכמובן לתקציב שאותו תוכלו להשקיע.
* אל תיתן לנציג למכור מוצר או שירות שהוא אינו מכיר על בוריים. מצידו השני של הקו נמצא אדם שיכול בקלות להרגיש שמנסים "לדחוף" לו משהו מבלי באמת להבין במה מדובר.
* לעולם אל תעסיק נציג טלפוני רק משום שהוא מוכן לעשות זאת. מוטיבציה היא התכונה החשובה ביותר שאותה צריך נציג על מנת לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר.
* "איש מכירות יכול למכור הכל" - זו קלישאה מאוד לא נכונה. כל אחד מומחה בתחומו ולכן לא כדאי לקחת אדם שמתמחה בתחום אחד ולבקש ממנו למכור מוצר שהוא אינו מכיר ולא מבין את השוק של המוצר.
* ולבסוף, כלל הנוגע למרבית השירותים העסקיים: אם אתה רוצה אנשי מקצוע - אתה צריך לשלם להם כסף!
*** הכותב הוא בעלי market sales המתמחה במתן שירותים מקצועיים למערכי מכירות ומוקדים טלפוניים