נעילה חיובית בבורסה; סלקום זינקה 7.9%, רציו ירדה 1.9%

כצפוי: הריבית נותרה ללא שינוי - 0.1% ■ טבע המשיכה להיסחר ברקע עסקת הענק לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן ■ אישור מתווה הגז לא יובא לאישור הכנסת לפני הפגרה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בעליות שערים, ברקע התחזקות המגמה החיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט. טבע הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שזינקה אתמול במחזור עצום. מניות הגז ירדו רשמו ירידות בעוד מניות התקשורת, במרכזן פרטנר וסלקום זינקו בחדות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

בנק ישראל הותיר אתמול את ריבית חודש אוגוסט על כנה ברמה של 0.1%, כפי שהיה צפוי, שכן "תוואי הריבית תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, בשער החליפין, וכן במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים", כפי שנכתב בהודעת הריבית.

היום תחל הישיבה הדו יומית של הפדרל ריזרב, בסיומה תפורסם החלטת הריבית לחודש אוגוסט. הפד אומנם לא צפוי להעלות את הריבית כבר השבוע, אך צפוי להמשיך לאותת לשווקים כי העלאה ראשונה זה שנים - קרובה.

"אני חושב שהאירוע המשמעותי של היום הוא המשך התחזקותו של השקל מול הדולר והאירו למרות הודעת הריבית של אתמול. נראה שבנק ישראל נמצא כעת בסיטואציה לא פשוטה שבה השקל מתחזק אולם אין באמתחתו מספיק כלי נשק להתמודד עם המצב הזה. לעת עתה, המוצא היחיד נמצא דווקא בידי הפד שאם יעלה את הריבית, מה שיכול ליצור הפרשי ריבית קלים ולהקל ולו זמנית את הלחץ על השקל", כך ציין היום לקראת הצהריים עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון.

מניות במוקד

טבע נשארת במוקד לאחר שהודיעה אתמול רשמית על רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן תמורת 40.5 מיליארד דולר - הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של חברה ישראלית. בכך זונחת טבע את רכישת מיילן. האנליסטים מרוצים מהעסקה, בעוד במודי'ס הורידו את דירוג טבע.

 

גם פריגו צפויה להיות מושפעת מהעסקה הזו. במגדל שוקי הון מעריכים שגם עסקת רכישת פריגו בידי מיילן לפי שווי של כ-32 מיליארד דולר לפריגו, לא תצא אל הפועל.

מזור רובוטיקה מדווחת היום על הכנסות שיא של 7.8 מיליון דולר ברבעון השני. במהלך הרבעון החולף, החברה מכרה שבע מערכות רנסנס ושדרוג מערכת אחת.

אישור מתווה הגז לא יובא לאישור הכנסת לפני הפגרה: בתום דיון לילי שנמשך כשעתיים, החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ שלא להביא את מתווה הגז להצבעה ביום רביעי הקרוב בממשלה ובכנסת, כפי שתוכנן מראש. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו [לסיפור המלא]

ביוליין  הוסיפה לרכז עניין לאחר שצנחה אתמול ברקע הודעת שותפתה, חברת בלרופון (Bellerophon), על כישלון בניסוי במיכשור רפואי ניסיוני שנבדק למטרת מניעת נזק לבבי לאחר אוטם שריר הלב או התקף לב.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]