מסתערים על ה-70: קולקציית המסלול של רנואר לחורף 2016

קולקציית המסלול של רנואר לחורף 2015-2016, שעוצבה בהשראת קשת הסגנונות של שנות ה-70, כוללת פריטים לבישים שמתכתבים עם הטרנדים לחורף הקרוב בלי להתחנף לקהל

אתמול בבוקר (ב') התקיימה בגני התערוכה בתל-אביב תצוגת האופנה העונתית של רשת רנואר, שחשפה את קולקציית המסלול של הרשת לחורף 2015-2016. נקודת המוצא של הקולקציה, שעוצבה בהשראת קשת הסגנונות המגוונת של שנות ה-70, היא הניסיון להבין מדוע דווקא בעשור הזה התפתחו כל-כך הרבה טרנדים שמאז ועד היום, משתלטים על מסלולי התצוגות שוב ושוב.

"עשור שהתחיל בסיומה של מלחמה וילדי הפרחים, חגג את הטעם האישי והזכות ללבוש כל מה שרוצים, המציא מחדש את הג'ינס כפריט לבוש חובה ואז זנח הכול והתקדם למראה הזוהר של סוף העשור, שנייה לפני שהדיסקו כבש את הכול" - כך תיאר בפתיחת האירוע רון (רונקו) קאהן, המעצב הראשי של רנואר, את שעמד להתרחש על מסלול.

התצוגה נפתחה עם קבוצה עשירה של פריטים בגווני חאקי-חרדל-חום (ללא ספק המרשימה ביותר בקולקציה), שמייצגת את ה"סדר והכללים" של אותו עשור וכללה משחקים של גזרות מחויטות והדפסים בהשראת מדי צבא, ברוח מלחמת וייטנאם, בגדי עבודה בדמות הדגמ"ח, ובשילוב של הדפסים בהשראת הספארי. הקבוצה השנייה המחישה את שיאה של האהבה החופשית והשחרור ברוח פסטיבל הוודסטוק, בגווני מוקה, חום-אוקר ובורגונדי, בערבוב מרקמים, חומרים ודפוסים של עורות, גזורים לפרנזים מתנופפים, שמלות מקסי שקופות ושלל דפוסים שביטאו תחושת חופש ושחרור.

רנואר / צילום:לם וליץ סטודיו ואלירן אביטל
 רנואר / צילום:לם וליץ סטודיו ואלירן אביטל

הקבוצה השלישית, הוקדשה לצעירים של אותו עשור, במראות דנים קלאסיים, שהופיעו על המסלול לצד מראות דנים פחות שגרתיים, בדמות מכנסיים גבוהים ומתרחבים, ז'קטים קוקטיים, קטנים וצמודים, טוניקות גבריות יפות, וחליפות מחויטות עשויות ג'ינס. את התצוגה חתמה קבוצת ה"בוהו-שיק", בהשראת סצנת חיי הלילה הזוהרים של סוף אותו עשור, עם פריטי צמר וז'קארד, כמו מעילי טראנץ', חולצות מחויטות, מכנסיים ושמלות, בגווני שמנת, לבן, שחור וזהב, במראות מהודרים יותר ועתירי שכבות.

אף שלעיתים הופיעו על המסלול פריטי לבוש שהזיעו ממאמץ כדי להתאים לרוח שנות ה-70, בסך הכל אפשר לומר שהאוסף העשיר והקוהרנטי שהוצג על המסלול (צעדו עליו לא פחות מ-100 דוגמנים ודוגמניות, בסנכרון מדויק ומרשים), כלל פריטים לבישים, שמתכתבים עם הטרנדים לחורף הקרוב מבלי להתחנף לקהל. האוסף שילב יפה בין השראה לפרקטיות, והוכיח את עצמו כמובחן, לביש וראוי, בנוף המקומי והאינסופי של רשתות האופנה המציעות תרגום מוצלח של טרנדים לאופנה מסחרית. ארבע הקבוצות השונות שהוצגו על המסלול, חשפו פריטים שישתלבו בקלות בארון של הקהל הישראלי, כולל ההבלחות המתוחכמות, עבור הפאשוניסטים המתקדמים. שאפו גדול על עיצוב השיער (שגיא דהרי), על האיפור (מאק), ועל הסטיילינג המדויק (ליטל מעוז), של הדוגמנים, וכמובן אי אפשר שלא להזכיר את נוכחותו של יהודה לוי, שהצטרף העונה לנבחרת הפרזנטורים של החברה (לצד גפן ברקאי וניבר מדר). ללא ספק מדובר בשחקן חיזוק משמעותי לכוח המכירה ולמיתוגה של הרשת.

הפריטים צפויים להיכנס בהדרגה לחנויות רנואר כבר במהלך החודש הקרוב.

טווח מחירים: 50-600 שקל.