ראשי RGE דורשים התייעלות נוספת בערוץ 10

נבחנת האפשרות להעביר את כל ערוצי קבוצת RGE למבנה אחד בירושלים ■ יו"רית מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', העניקה היום באופן רשמי רישיון לערוץ 10

מודי פרידמן ואביב גלעדי / צילום: יוסי כהן
מודי פרידמן ואביב גלעדי / צילום: יוסי כהן

ערוץ 10 עומד לקראת גל קיצוצים נוסף. ל"גלובס" נודע כי עם ההשתלטות הסופית של בעלי הערוץ החדשים, קבוצת RGE, נדרשה הנהלת ערוץ 10 לבצע תהליך התייעלות נוסף, שלא ברור עדיין עומקו או אם יכלול פיטורי עובדים וכמה.

היום (ג') העניקה יו"רית מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', רישיון באופן רשמי ליו"ר הערוץ מודי פרידמן ולמנכ"ל יוסי ורשבסקי.

לאורך השנים האחרונות עבר הערוץ שוב ושוב הליכי קיצוצים והתייעלות, כשהאחרון שבהם, והאגרסיבי במיוחד, היה בשנה החולפת, תחת שרביטו של ורשבסקי. בתקופה זו הונהגו קיצוצי שכר נוספים, וחלה הפחתה משמעותית בהוצאות על הפקות ומול ספקים. גם מצבת כוח-האדם קוצצה, ועובדים פוטרו.

עם הכניסה של קבוצת RGE, בבעלותם של אביב גלעדי, לן בלווטניק ומשפחת רקנאטי, היה ברור כי הקבוצה תבקש לבצע איחוד מבני עם יתר זרועותיה על מנת לחסוך בהוצאות.

איחוד מערכות

במפגש שערכו בעלי הקבוצה החדשים עם עובדי ערוץ 10 לפני כשבועיים, נשאל אביב גלעדי, מבעלי RGE, האם בכוונתו לפטר עוד עובדים, ועל כך ענה באופן לא חד-משמעי: "אם לא נפסיד, לא יהיו פיטורים".

הליך דומה קיים פרידמן כשהתמנה להוביל את קבוצת RGE, אז איחד את כל זרועותיה - ערוצי ספורט 5 וערוצי הילדים - במבנה אחד בהרצליה, תוך חיסכון במינהלות ובאנשי צוות ששימשו את כל הגופים גם יחד. פרידמן גם הפך את הערוצים השונים ליחידות קטנות יותר ומצומצמות משאבים, הכפופות לו.

במסגרת זו, ל"גלובס" נודע כי נבחנת האפשרות להעביר את כל קבוצת RGE מהמבנה המשמש אותה כיום באיזור התעשייה של הרצליה, למבנה אחד שיכלול גם את ערוץ 10 בירושלים.

נודע כי משא-ומתן מתקדם מתקיים מול קרן ריאלטי, בעלת השליטה באולפני ג.ג, במסגרתו אמורה קבוצת RGE לעבור לקריית התקשורת בנווה-אילן שבפאתי ירושלים, בשכנות לחברת החדשות של ערוץ 2.

כפי שדווח לראשונה ב"גלובס", בערוץ 10 החלו בחיפוש אחר מבנה בירושלים להעביר אליו את הערוץ ולאחד אותו עם חברת החדשות שחלקים ממנה יושבים בבירה, מתוקף החוק המחייב את גופי השידור להעביר את שידורי החדשות מירושלים.

מהלך של העברת המטה כולו לירושלים אמור לייעל ולהקטין בהוצאות, ואם כל קבוצת RGE תצטרף לאותו מבנה ותוכל לעשות שימוש כפול ואף יותר מכך באולפנים שישמשו את הערוץ השונים, ובכלל זה את ערוץ 10 - הוצאות ייחסכו.

למרות שהרעיון עלה ונידון, מבהירים גורמים בקבוצה, הוא עדיין לא לבש פסים אופרטיביים.

מערוץ 10 ומקבוצת RGE לא נמסרה תגובה.

מעבר לרישיונות ארוכי-טווח

כאמור, היום אחר-הצהריים העניקה הרשות השנייה לערוץ 10 רישיון ל-15 שנות שידור. באירוע נכחו יו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז; מנכ"ל הרשות, ניר שוויקי; מנכ"ל RGE ויו"ר ישראל 10, מודי פרידמן; שי רקאנטי, דירקטור בישראל ונציג בעלי RGE; מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי; מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז; סמנכ"לית רגולציה והיועצת המשפטית, דבורה קמחי; והמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל כספים, יואב הלדמן.

ערוץ 10 / צילום: יהודה שגב
 ערוץ 10 / צילום: יהודה שגב

מדז'יבוז' אמרה כי היא "גאה שבמשמרת שלנו זכינו להעניק את הרישיון הראשון לערוץ מסחרי בישראל". היא הודתה לחברי מועצת הרשות השנייה ולדרג המקצועי בראשות המנכ"ל בפועל ניר שוויקי, והוסיפה כי "ערוץ 10 צריך להמשיך לשדר ולעשות את הצעד הראשוני במה שאנחנו מאמינים שהוא הדרך הנכונה לשוק הטלוויזיה המסחרית בישראל - מעבר לרישיונות ארוכי-טווח".

"שנים ארוכות עבדנו לצד הערוץ בניסיון להסדיר את עתידו", אמר שוויקי. "זה יום גדול מבחינתי שאנחנו יכולים לרוץ עכשיו קדימה 15 שנה בלי פלסטרים ובלי ועדות בהולות".

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, אמר: "אנחנו מתכננים להיות החלום הרטוב של כל רגולטור. לוח השידורים שלנו כבר היום מורכב ברובו מסוגה עילית, ונמשיך כך גם בעתיד. היו גם חיכוכים אבל הרבה חיוכים והרבה כוונות כנות ואמתיות של שני הצדדים, וזה הסתיים בכך שלצדנו משקיעים רציניים בתחום התקשורת שאיתם נוביל אג'נדה של רווחיות יחד עם שירות לצופים. אני רוצה להגיד לרשות השנייה תודה על התקופה הלא פשוטה הזו, ואני שמח שפתוחה בפנינו אוטוסטרדה של 15 שנה".

יו"ר ישראל 10 ומנכ"ל RGE, מודי פרידמן, אמר כי "קבוצת RGE מזהה בערוץ 10 הזדמנות אמתית ונכונה להשקעה ולעתיד, ותחושה זו מתעצמת נוכח הצעדים המדהימים שהובילה הנהלת הערוץ בשנה האחרונה. אנו שמחים להצטרף להצלחה ולייצב את שוק התקשורת הישראלי, תוך הובלת פלורליזם של דעות וביטחון תעסוקתי. אני רוצה להודות לרשות השנייה על המאמץ הגדול והסבלנות שהייתה לכם כלפי ערוץ 10 וכלפינו כבעלים חדשים".