הכנסות מכבי חיפה ממכירת מנויים הקיץ: 17.5 מיליון שקל

למרות העלאת המחירים, בלי רכש נוצץ וללא קמפיין שיווקי מאסיבי - האוהדים הירוקים מסתערים על המקומות באצטדיון סמי עופר, וההערכות הן כי השיא הישראלי של העונה שעברה - 17,557 מנויים - יישבר שוב ■ תאי הצפייה במגרש צפויים להיפתח לראשונה ב-2015/16

אוהדי מכבי חיפה / צלם: ערן לוף
אוהדי מכבי חיפה / צלם: ערן לוף

בשקט בשקט, עם הרבה פחות רעש שיווקי ביחס לקיץ שעבר, אז נכנסה לראשונה לאצטדיון סמי עופר - צפויה מכבי חיפה לחלוף בימים הקרובים מעל רף 17 אלף המנויים לעונת 2015/16. קצת יותר משלושה שבועות לפני פתיחת העונה, מדובר במכירה חסרת תקדים בתולדות הכדורגל הישראלי. אשתקד הגיעו הירוקים ל-17,100 מנויים, שבועיים לאחר משחק הפתיחה של הליגה מול בני סכנין. הפעם הם עומדים לגעת במספר הזה למעלה משלושה שבועות לפני משחק הפתיחה שלהם בליגה, מול בני יהודה.

במהלך העונה הקודמת הגיעה חיפה בסופו של דבר אל 17,557 מנויים, ועל-פי הערכות אנשיה, היא צפויה לשבור את השיא הזה. קצב מכירת המנויים עומד כרגע על 150 ליום בממוצע, עניין שמכניס לה כ-105 אלף שקל מדי יום. במונחים ריאלים מדברים בחיפה על קרוב ל-19 אלף מנויים בעונה הקרובה, אבל יש כאלה שחולמים אפילו על יותר. מקסימום המנויים שהקבוצה תוכל למכור העונה עומד על 26 אלף (יש לזכור שלקבוצה האורחת מקצים 3,000 כרטיסים מדי משחק, ומכבי חיפה עצמה שומרת כמה מאות כרטיסים עבור אוהדים שזמינים רק בסופי שבוע).

מדובר על הישג מרשים ביותר, גם לנוכח העובדה שחיפה העלתה הקיץ את המחירים של רוב המנויים. מחיר המנוי "העממי", הזול ביותר שניתן להשיג - עלה מ-660 שקל ל-690 שקל. יש כ-600 מנויים שמחירם עלה ב-150 שקל, והיו גם כאלה שהוזלו ב-50 שקל. יציע ה-VIP כבר סולד-אאוט, ומדובר על קרוב ל-900 מושבים בתא הזהב ועוד 250 בתא היהלום, בו עולה מנוי 17 אלף שקל. בקבוצה גאים בכך שהיציע המערבי, שמחיר המנוי הזול ביותר בו הוא 1,400 שקל - כבר נמכר כולו.

בניגוד לעונה שעברה לא עשתה הקבוצה קמפיין שיווקי ממומן, אלא עובדת בעיקר על הרשתות החברתיות, באמצעות הקרנת קטעי וידיאו מהנעשה בקבוצה עם דגש מאוד חזק על הגעתו של המאמן רוני לוי, ועל השקט שהביא למערכת. במועדון טוענים כי למרות שהקבוצה לא ביצעה רכש נוצץ, החיבור של הקהל לאצטדיון סמי עופר עשה את שלו. למכבי חיפה יש מאגר של 110 אלף חברים ברשתות החברתיות השונות, ושם עובדים יחסי הציבור מאוד חזק.

בסך הכל עומדת מכבי חיפה על הכנסות ממכירת מנויים נכון לעכשיו, רק בקיץ הזה ועוד לפני שנמכר כרטיס אחד - על כ-17.5 מיליון שקל.

ואגב, אם אתם שואלים את עצמכם מה קורה עם תאי הצפייה שעמדו בעונה שעברה סגורים, הרי שנרשמה התקדמות במגעים בין העירייה למכבי חיפה אחרי חילוקי דעות לא פשוטים. בעירייה דרשו 25% מפדיון ההכנסות הכולל, וההסכמה שהושגה הייתה כי חיפה תפריש את הנתח הזה אחרי קיזוז הוצאות. בחיפה מקווים שכבר בימים הקרובים תחל המכירה לתאים, כאשר השכרת תא שנתית תעלה בין 200 ל-250 אלף שקל.