הישראלית שהתברגה בטבור של העילית הפיננסית בוול סטריט

ועקנין ל"ליידי גלובס": "את הופכת להיות הפנים של המשפחה בפני העולם. הם נותרים מאחורי הקלעים, ואת צריכה להבין מבין השורות את הקוד. זו אמנות" ■ אחרי שנים של רמות לחץ כבדות היא בחרה בחופש

אורית ועקנין / צילום: איליה מלניקוב
אורית ועקנין / צילום: איליה מלניקוב

יום אחרי החתונה ישבה אורית ועקנין עם איתי בניאן, בעלה הטרי, על שפת הבריכה, והודיעה לו ש'טוב, היה נחמד, חתונה וכאלה', אבל קדימה, ליעד הבא: תואר שני במינהל עסקים בחו"ל. יומיים לאחר מכן התחילו ההכנות. הם התקבלו ללימודים ב-NYU Stern, ותוך כמה חודשים, בספטמבר 2008, הם כבר היו שם. דירה בגודל מגוחך נשכרה, ונקבע תקציב יומי לאוכל: 10 דולרים עבור כל אחד מהם.

"הגענו לניו-יורק במסגרת מה שהיה תור הזהב של הפיננסים", היא מספרת בראיון ל'ליידי גלובס'. "לקחנו את כל החסכונות שהיו לנו, כל מה שאפשר היה לקבל מהמשפחה ושתי הלוואות עתק ואמרנו: הולכים על זה. לא קל לדעת שאת הולכת לחיות בחוב, אבל ידענו גם שמרגע שנסיים תואר באוניברסיטה יוקרתית ייפתחו לנו דלתות מאוד רציניות. זה אומר שבסוף התואר יש לך כמה הצעות עבודה במקומות הכי טובים בעולם, משכורת של 200 אלף דולר בשנה, ושמשם זה רק נעשה קל יותר".

שבוע לאחר תחילת הלימודים קרס ליהמן ברדר'ס, בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב, ופרץ המשבר. "התחושה הזכירה לי יותר מכול, לא נעים לומר, את התחושה בישראל לאחר רצח רבין. הפסיקו את הלימודים הסדירים, הייתה תחושת אבל, כינסו אותנו והדיקן הגיע לדבר בפנים נפולות. אותו דיקן ששבוע קודם לכן, אמר לנו: you're like a kid in a candy store, כלומר תפקחו את העיניים כי הכול פתוח בפניכם, דיבר פתאום בטון שונה. הם כבר ראו שהולך להיות כאן אפקט דומינו".