הסטארט-אפ שרוצה להפוך את המסחר במניות לנגיש ושקוף

חברת GetStocks גייסה 8 מיליון דולר מקרן סינגולריטים של משה חוגג ■ מדריך חוזה הפרשים ואופציות

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

חברת סטארט-אפ ישראלית חדשה מנסה לפשט את הליך ההשקעות בשוק ההון באמצעות פלטפורמה חדשה תחת השם GetStocks. החברה רוצה לשים דגש על קלות גישה ושימוש לעולם המסחר במניות מתוך מטרה להכניס אנשים חדשים לתחום, בין היתר על ידי פיצ'רים שמאפשרים למשל לצפות בהתנהגות של משקיעים אחרים, לעקוב אחריהם ואף להעתיק פעולות מסחר של משקיעים ספציפיים. כדי לעשות זאת, המשתמשים שרוצים לעקוב יצטרכו לשלם סכום מסוים כדי לקבל הצצה או אפשרות להעתקה של פעולות המסחר של משקיעים אחרים.

"נגישות ושקיפות הן עקרונות הליבה של המוצר ואנו מספקים לראשונה, לכל אחד, את היכולת למנף את ההזדמנויות הקיימות בבורסות בעולם ולקחת את גורלם הפיננסי בידיהם", ציין רועי שחם, המנכ"ל והמייסד-שותף של GetStocks, שהוקמה ב-2013. "מסחר אינו אמור להיות שמור תחת מעטה של מסתורין. על ידי שילוב פלטפורמות מסחר, עם כלים ותובנות של המדיה החברתית, בנינו פלטפורמה המספקת את כל המידע שמשקיע זקוק לו על מנת להצליח.

"מעבר לערך הטמון בכך עבור המשתמש החדש, יצרנו שוק אמיתי עבור כל סוגי המשקיעים שעבורם ביצועי המסחר הינם הגורם הקריטי. משקיעים מנוסים זוכים באפיק הכנסות חדש המתגמל את הידע וההצלחה שלהם. משתמשים חדשים זוכים בגישה למידע הנדרש על מנת לסייע להם בבחירת נתיב ההשקעה הנכון".

השירות של GetStocks יהיה זמין דרך אתר האינטרנט של החברה וכן דרך אפליקציות למכשירי אנדרואיד ו-iOS. בשוק פועלות היום פלטפורמות מסחר שונות, בהן הסטארט-אפ הישראלי eToro, שגייס עד היום מעל ל-70 מיליון דולר ומאפשר גם הוא פיצ'ר של מעקב והעתקת פעולות מסחר של משקיעים, אך הוא מתרכז יותר בעולמות ה-CFD. שחם התייחס באופן כללי למתחרים אחרים ואמר כי "אופציות המסחר הקיימות היום מאפשרות למשקיעים לבחור בין פלטפורמות מסחר דיגיטליות רשמיות ופלטפורמות פיננסיות המציעות CFDs ומוצרים ממונפים נוספים", ציין שחם. "אנחנו הפלטפורמה הראשונה שמשלבת את היתרונות של מסחר חברתי עם הסטנדרטים הגבוהים של שירות מסחר דיגיטלי. עובדה זו אפשרה לנו ליצור סביבת השקעות אמינה ויציבה בה מושם דגש על הצלחת המשתמשים לטווח ארוך".

שמה של GetStocks צפוי לזכות לחשיפה לא מעטה בחודשים הקרובים לאור העובדה כי הוא יתנוסס על חולצותיהם של שחקני הפועל באר שבע, שהגיעה למקום השני בליגת העל בכדורגל בעונה שעברה. הספונסר של הפועל באר שבע הוא משה חוגג, יו"ר קרן סינגולריטים ויזם ומשקיע סדרתי. חוגג השקיע גם בעונות הקודמות בחסות למדי הפועל באר שבע תוך שקידם חברה נוספת שבה הוא מושקע ומנהל - Mobli. כעת, יתנוססו שמות שתי החברות על חולצות השחקנים.