קרן נויבך נחשפת: "גאה להיות חלק מהקהילה"

העיתונאית המוערכת מקול ישראל בחרה לחשוף את זהותה המינית בעקבות אירוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים ■ "החשיפה האישית היא לא דבר שבא לי בקלות", כתבה בפייסבוק

קרן נויבך / צלם: איל יצהר
קרן נויבך / צלם: איל יצהר

בין האלפים שהתרגשו אמש (מוצ"ש) מהפגנת המחאה וההזדהות עם הקהילה הגאה הייתה גם עיתונאית קול ישראל קרן נויבך, שלא הצליחה להישאר אדישה ובחרה לחשוף לראשונה את זהותה המינית. "מרבית חיי היו לי בני זוג גברים. כשיצאתי עם בחורה, הבנתי לראשונה איך כל העולם נראה אחרת מהזווית הזו", כתבה בפוסט בפייסבוק.

לדברי העיתונאית המוערכת, "הבנתי איך זה נראה כשאת לא רואה זוגות של נשים בסדרות סתם בטלוויזיה, שכשאת הולכת עם בת זוג יד ביד ברחוב מסתכלים עלייך אחרת, שכשאת מספרת לחברים או להורים על זה שיש לך 'חברה', הם אופס, לרגע, לא ממש יודעים מה להגיד".

"אני ממש לא יודעת אם יש לי זכות להגדיר את עצמי חלק מהקהילה הלהט"בית, ולו רק בגלל שלא חוויתי אפליה על הרקע הזה ולא נטלתי חלק במאבקים הקשים לשוויון הזכויות שהתנהלו כאן ב-40 השנים האחרונות. אבל אני גם יודעת ובעיקר מרגישה שהערב במיוחד אני ממש גאה ושמחה להגדיר את עצמי חלק מהקהילה הזו".

היא סיפרה על הקושי להיחשף, אך הדגישה כי המאורעות האחרונים גרמו לה לקבל את ההחלטה: "החשיפה האישית היא לא דבר שבא לי בקלות. בכל נושא. הרבה יותר קל לי לכתוב פוסטים מנומקים על הגז או על מצוקת עובדי הקבלן. אבל יש רגעים שבהם האישי הוא הכי פוליטי, ובהם את/ה חייב/ת לדבר, והיום הזה הוא כזה".