5,000 דולר ללילה: הצצה לסוויטה הנשיאותית היקרה בארץ

מלון וולדורף אסטוריה החדש בירושלים הוא אולי השם הכי חם בענף המלונאות בארץ בשנה האחרונה ■ הצצה ראשונה לסוויטה הנשיאותיות הסופר-מפוארת של המלון, שנחשבת ליקרה בישראל

מלון וולדורף אסטוריה, שנפתח לפני שנה מול שער יפו בירושלים, נבנה על חורבות מלון פאלס המיתולוגי, שבשנות ה-30 נחשב לאחד המלונות המפוארים ביותר בארץ, והיה המלון שאירח את חברי ההגנה ואת חברי ועדת פיל, בזמן שישבה והחליטה על חלוקת פלסטינה. לאחר כ-10 שנים של פעילות נסגר המלון ושימש כבניין משרדים ממשלתי.

לפני כ-6 שנים שוחזר ושומר המלון בתהליך קפדני מורכב ויקר שעלה כ-150 מיליון דולר. בסופו של תהליך מלון וולדורף אסטוריה פתח את שעריו לא הרחק ממלון קינג דיוויד, שבמשך עשרות שנים נחשב למוסד בעיר, כזה שכל שועי-העולם בוחרים בו כמלון הבית שלהם. בוולדוף כמובן טוענים לכתר, וכשמציבים רף כל-כך גבוה - גם הציפיות הן בהתאם.

עיצוב המלון הוא קלאסי ושמרני מתובל בניחוח אירופאי מוקפד, וניתן לחוש בו לדוגמה כשמביטים למעלה אל נברשות הקריסטל המשתלשלות להן מן התקרה, כל אחת מהן מורכבת מ-150 אלף חלקים בעלות של כ-200 אלף שקל לאחת. כמובן שהאבן הירושלמית מזכירה לך בכל רגע שאתה נמצא בעיר של קדושה.

המלון מציע 255 חדרים ברמות שונות ובגודל ממוצע של 35 מ"ר, אולם גולת הכותרת שלשמה בעצם באנו היא ללא ספק הסוויטות הנשיאותיות, סוויטת הנובל וסוויטת פאלאס, שאמורות - כך בכל אופן מקווים במלון - להוות אלטרנטיבה ראויה לראשי מדינות ונשיאים שיבחרו באחת מהן כמקום משכנם בבואם לארץ.

מה עוד יש שם, וכמה זה עולה? צפו בסרטון המצורף.