ת"א פקוקה בגלל הרכבת הקלה? הטבות לעסקים בבת-ים

בעיריית בת-ים מנסים לנצל את המצוקה בשכנתה הגדולה ומציעים כבר היום אפשרות בהנחות בארנונה במתחם משרדים חדש בעיר

העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב /צילום: תמר מצפי
העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב /צילום: תמר מצפי

בזמן שבעלי עסקים ואפילו בעלי דירות באזורים בהם תתחיל היום (א') העבודה על הרכבת הקלה מתחננים להקלה בארנונה במשך תקופה העבודות, בעיריית בת-ים מנסים לנצל את המצוקה ומציעים כבר היום אפשרות בהנחות בארנונה במתחם משרדים חדש בעיר.

מדובר במתחם ״פארק הים" הממוקם צמוד לערים ראשון-לציון וחולון, בסמוך לחוף הים, בו קיימת תוכנית מאושרת לבנייה עתידית של כ-10,000 יחידות דיור ולא פחות מ-2 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר. כדי לנסות ולמשוך עסקים לאזור התעסוקה החדש הגישה העירייה לאישור משרד הפנים בקשה להפחתה של 60% בתעריפי הארנונה לחברות הייטק ולתעשיות עתירות ידע המעסיקות לפחות 15 עובדים. על-פי הבקשה התעריף יעמוד על 110.74 שקל למ"ר במקום 339.45 שקל למ"ר. בנוסף מבקשת העירייה גם לאשר הנחה נוספת בשיעור של כ-35% לחברות אחרות לתעריף של 221.47 שקל למ"ר למשרדים, שירותים ומסחר במקום 339.45 שקל למ"ר כיום.

כאמור, לצד המהלך של העירייה שנועד למשוך עסקים חדשים למתחם שעתיד להיבנות על-ידי הנחה הארנונה, היא מנסה כיום גם לנצל את המצוקה שעתידה להיווצר בעיקר בתל-אביב בשל העבודות על הרכבת הקלה ולדרבן עסקים לעבור לבת-ים גם בשל המצוקה הזו שעתידה ללוות אזורים נרחבים בעיר במשך השנים הקרובות.

ראש עיריית בת-ים, יוסי בכר, אמר היום כי "אנו רואים את החזון שלנו להפוך את אזור העסקים המתחדש של בת-ים לסיטי החדש של דרום מטרופולין תל-אביב קורם עור וגידים. אין ספק שזה הזמן לעבור לבת-ים. רוב העובדים במתחם יוכלו להגיע אליו ללא רכב ולמתחם נגישות לתחנת רכבת כבדה ובעתיד גם לתחנת רכבת קלה".