יוניליוור תציע קופוני הנחה במטרה לעקוף את שופרסל

הקופונים יכובדו במרבית רשתות השיווק אך לא בשופרסל ■ מנכ"ל שופרסל תוקף את המתחרים שמשתפים פעולה עם יוניליוור: "כל מי שמתנהג היום בפופוליזם, זה יהיה עבורו חרב פיפיות"

חטיף קליק / צילום: תמר מצפי
חטיף קליק / צילום: תמר מצפי

שבוע אחרי עצירת האספקה לרשת שופרסל, חברת יוניליוור מתכננת מהלך עוקף לרשת השיווק הגדולה בישראל.

ל"גלובס" נודע כי ביום שלישי הקרוב מתכננת יוניליוור לפרסם מודעות בעיתונים ובהן קופונים לרכישת מותגי החברה בהנחה של 30%-15%. הקופונים יכובדו במרבית רשתות השיווק אך לא בשופרסל.

במסגרת זו תציע החברה הנחה של 30% על רקסונה ודאב לשיער, הנחה של 25% על חטיפי דגני ילדים והנחה של 20% על שורה ארוכה של מוצרים ובהם כריות בטעמים, סבוני דאב, תה ליפטון, מאגדות מגנום, נמס בכוס ועוד. כמו כן, הקופונים יכללו הנחה של 10% על סיף בגודל 4 ליטר והנחה של 15% על גלידת קרמיסימו, בדין בייבי מרוכז וקליק בתפזורת.

לא ברור מה המחיר שממנו תיגזר ההנחה והאם לאחר הנחה זו מחירי המוצרים יהיו אטרקטיביים במיוחד.

במהלך זה מבקשת יוניליוור לא רק לעקוף את רשת שופרסל ולהדגיש את הנחיתות שלה מול הרשתות האחרות בכל הקשור למותגי יוניליוור, אלא גם למנוע את שחיקת מחירי המכירה שלה לרשתות השיווק. נציין כי למרות עצירת האספקה, במדפי שופרסל יש עדיין סחורה של יוניליוור.

מזה זמן רב מלינים קמעונאים כי מחירי המכירה של יוניליוור לרשתות גבוהים במיוחד ומשקפים פער של עשרות אחוזים לעומת מוצרים מקבילים של ספקים קטנים.

לדבריהם, פעמים רבות הם נאלצים למכור את מותגי יוניליוור ללא כל רווח, וגם ההנחה שהציעה להם יוניליוור בימים האחרונים בעקבות הסכסוך עם שופרסל עדיין מותירה מחיר גבוה במיוחד למותגי החברה.

לפני ימים אחדים מסר רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, כי יציע הנחות של 20%-10% על מותגי יוניליוור, וטען כי הוא נהנה מהריב המסחרי שיש לשופרסל עם יוניליוור.

אלא שבדיקת "גלובס" ברשת רמי לוי היום (א') מעלה כי רק חלק ממותגי יוניליוור נמכרים ברשת בהנחה, וגם לגביהם ההנחה מוגבלת עד לתאריך 10/8/2015.

כך למשל דיאודורנט אקס מוצע ברשת ב-9.9 שקלים בלבד, אך לעומת זאת סבון רחצה דאב נמכר ב-22.1 שקל (750 מ"ל), ובדין אקסטרא במחיר של 14.9 שקל.

נראה כי יוניליוור מנסה לתגבר מבצעים ברשתות נוספות על מנת להתגבר על המחסור במכירות הצפוי לה כתוצאה מעצירת האספקה לשופרסל.

בשיחה עם "גלובס", תקף היום מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, את רמי לוי על רקע המצב. לדבריו, "כל מי שמתנהג היום בפופוליזם, בסוף זה יהיה עבורו חרב פיפיות".

- למי אתה מתכוון?

"לכל הקולגות. במשך שנה בלמנו את העלאת המחירים של יוניליוור. רמי לוי משתף אתם פעולה ולאף אחד אין מה לומר על זה. זו אותה יוניליוור שהעלתה מחירים. זכותו של כל אחד לשתף פעולה אבל זה לא נתפס".

נזכיר כי לרמי לוי יש סכסוך מסחרי עם יפאורה-תבורי, ובמסגרתו הוא הוציא את מותגי החברה עין-גדי ו-RC קולה וכך גם את מי עדן בשישיות.

לא ניתן היה להשיג את תגובת לוי לדברים.

יוניליוור
 יוניליוור