כץ: "ממליץ לרכוש נכסי נדל"ן בסביבת תוואי הרכבת הקלה"

שר התחבורה: עכשיו זה זמן שנוסעים פחות בגלל חודשי הקיץ. כמו כן, אנשים נדרכו היום ונבהלו. אבל יהיו קשיים ■ ראש העיר רון חולדאי: זה רגע היסטורי

"התחילו העבודות על הרכבת הקלה והשמים לא נפלו", כך אמר שר התחבורה ישראל כץ הבוקר (ב') במסיבת עיתונאים שנערכה בחמ"ל שהוקם לנושא בעיריית תל אביב. "יש גישה בחיים שאומרת שב ואל תעשה ולא מביאה בעיות אבל גם לא פתרונות. היא גישה שלא מקובלת עליי. למעלה מ-60 שנה מדברים על זה וזה קורה. אני מעדיף שדברים יצאו לדרך גם כהם בשלים ב90% מאשר 100% על הנייר. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא מול עיריית תל אביב".

עוד התייחס השר למחסור בשוטרים וטען כי "פעלתי להעברת סמכויות השוטרים לעיריית תל אביב כך שיוכלו לאכוף את הנסיעה בנת"צים".

עבודות הרכבת הקלה - יהודה הלוי פינת הרכבת / צילום: אורי סקופ
 עבודות הרכבת הקלה - יהודה הלוי פינת הרכבת / צילום: אורי סקופ

כץ התייחס גם לעובדה כי לפי שעה לא הורגשו עומסי תנועה חריגים וטען "עכשיו זה זמן שנוסעים פחות בגלל חודשי הקיץ. כמו כן, אנשים נדרכו היום ונבהלו. אבל יהיו קשיים. בשבועות הקרובים גם נשלים את מימוש החניונים מראשון לציון, נתניה והרצליה וקרית שאול, כך שמי שרוצה להגיע לעיר עם תחבורה ציבורית ולחזור יוכל לעשות את זה".

כץ התייחס גם לערך הנכסים בסביבת תוואי הרכבת הקלה "אם בתוך שנה שנתיים יראו את העבודות מתבצעות ברצינות, ערך הנכסים יעלה. איך אני יודע? כי אני רואה מה קורה בעפולה ונתיבות. במקומות שתחנות הרכבת עומדות להגיע, ברגע שזה רציני ערך הנכסים כבר עולה".

עבודות הרכבת הקלה / צילום: גלובס טיוי
 עבודות הרכבת הקלה / צילום: גלובס טיוי

בנוגע להפעלת הרכבת ביום שבת טען השר כי אין טעם היום לקבל החלטה על הפעלת הרכבת שתתקיים רק עוד 6 שנים.

בנוגע לחילוקי הדעות שצצו בשבועות אחרונים מול השר לביטחון פנים טען כץ כי "אני אחראי על הפרויקט הזה. אין הרבה אנשים שמוכנים להתחלק איתי באחריות, ואני לא נהנה מזה. אבל בעוד כמה שנים יהיו עוד כמה שיצטרפו. האחריות היא עליי. לדוגמה, אני זה שהנחיתי לאסור על שרים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית. אנחנו צריכים לוותר על הפריווילגיה הזאת ולהוות דוגמה".

עבודות הרכבת הקלה - יהודה הלוי פינת הרכבת / צילום: אורי סקופ
 עבודות הרכבת הקלה - יהודה הלוי פינת הרכבת / צילום: אורי סקופ

על הפגיעה הצפויה בבעלי העסקים טען כץ כי "אני חושב שצריך לסייע להם כמה שניתן. אבל אם אני בעל נכס שמשכיר את הנכס שלי, אני צריך להבין שערך הנכס הולך לעלות בעתיד. ההמלצה שלי היא לרכוש נכסים בסביבת תוואי הרכבת, כי הם יהיו אטרקטיביים עוד כמה שנים".

כץ התייחס לעבודות הרכבת הקלה בירושלים וטען כי "כיום שוק מחנה יהודה פורח בגלל הרכבת הקלה. גם עסקים אחרים באזור פורחים. מעבר לזה, מה שקרה בירושלים לא דומה לא דומה למה שיקרה כאן. לא שזה לא מורכב וקשה אבל זה לא דומה".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי טען כי "זה רגע היסטורי. התחילו העבודות על הרכבת הקלה. אני בעצמי נסעתי לאזור העבודות היום עם Waze והוא עמד בזמנים כמו שצריך. לא היה שום דבר דרמטי".