ישראכרט מתחילה לגבות תשלום על שירות מעקב במסרונים

אם נרשמתם לשירות מעקב אחר עסקאות שבוצעו בכרטיסי ישראכרט, החל מספטמבר תשלמו עליו 4 שקלים בחודש

אם נרשמתם לשירות מידע ומעקב אחר עסקאות שבוצעו בכרטיסי ישראכרט, החל מספטמבר תשלמו עליו 4 שקלים בחודש. החברה תגבה את העמלה רק ממחזיקי כרטיסי ישראכרט, ולא ממחזיקי אמריקן אקספרס.

לאומי קארד וכאל מציעות שירות דומה, אך בשלב זה ללא תשלום. ייתכן כי בעקבות ישראכרט הן יישרו קו.

ההתייקרות מעוררת כעס בקרב לקוחות ישראכרט: "אולי זו שיטה לגבות תשלום חודשי קבוע מבלי לקרוא לו 'דמי כרטיס', וכך להמשיך להיות מוצגת בדיווחים התקופתיים של בנק ישראל כזולה ביותר מבחינת עלות אחזקת כרטיס", ציין לקוח שפנה ל"גלובס".

לקוחה אחרת הוסיפה: "זה לא הכסף, זה העיקרון". אותה לקוחה סיפרה כי היא ובני משפחתה מתכוונים כעת לבטל את השירות, אלא שכפי שעולה מתלונה אחרת שהגיעה ל"גלובס", גם כאן יש מלכודת: "כדי לבטל את המנוי, הם מציעים לפנות במייל ולא נותנים לינק לאתר או מספר טלפון", דיווח המתלונן.

סוגייה זו מעוררת את התהייה מדוע אם ישראכרט משגרת הודעות טקסט לסלולרי של הלקוחות, היא לא מאפשרת להם לתקשר עמה באותה דרך פשוטה ומהירה, במקום לדרוש שיכתבו מכתב או יטלפנו למוקד - מה שיגרום לרבים לוותר מראש.

כמה ישלמו בחודש הלקוחות על מסרון
 כמה ישלמו בחודש הלקוחות על מסרון

בחודש שעבר עדכנה ישראכרט את העמלות שהיא גובה מהמשתמשים בכרטיסי אשראי בחו"ל עבור המרת עסקאות לשקלים ועבור משיכת מט"ח מכספומטים. הטריגר לשינוי הוא הנחיית בנק ישראל לקבוע תעריפון עמלות אחיד, כזה שיקל על הלקוחות להבין כמה הם משלמים על עסקאות שנעשו בחו"ל.

גם עמלת משיכת מט"ח עודכנה לאחרונה: ישראכרט גובה 3.9% מהעסקה, כאל גובה 3.85% מהעסקה, ובלאומי קארד העמלה למושכים מט"ח מכספומט בחו"ל עומדת על 3%.

תגובת ישראכרט: "שירות הפרימיום הכולל מידע ומעקב אחר עסקאות באמצעות מסרונים ניתן עד כה בחינם, והחברה נשאה בעלויותיו הגבוהות. החל מ-1 בספטמבר החברה תגבה 4 שקלים בלבד ללקוח, לכל כרטיסיו.

"לקוחות יוכלו להתנתק מהשירות בכל רגע. בנוסף, לקוחות שיירשמו לקבלת הפירוט החודשי במייל, במקום בדואר, יקבלו את שירות המעקב חינם לחצי שנה.

"החברה מחויבת להודיע במכתב רשמי על כל שינוי בתעריפים, וכך עשתה. בימים הקרובים יפורסם עדכון באמצעות התקשורת, כמו גם האפשרות להודיע לחברה על התנתקות בכל רגע נתון".