תיק ההשקעות המומלץ של שי שהם מפסטרנק שהם

שהם, מנהל ההשקעות: "למרות רמות המחירים בת"א, השוק המקומי עדיין אטרקטיבי"
■ מזהה הזדמנויות בבנקים: "מכפיל ההון הנמוך שם מושפע מתוכניות שר האוצר"

שי שהם / צילום: איל יצהר
שי שהם / צילום: איל יצהר

על רקע השיאים שקובע מדד המעו"ף באחרונה, בבית ההשקעות פסטרנק שהם סבורים כי "למרות שרמות המחירים בבורסה בתל-אביב אינן זולות, השוק המקומי עדיין אטרקטיבי להשקעה". יחד עם זאת מדגישים שם כי מצבו "מצריך בחירת מניות סלקטיבית יותר".

שי שהם, מנהל השקעות ראשי בפסטרנק שהם, מציין כי "אפיק המניות מהווה את האלטרנטיבה העדיפה בתקופה זו של ריביות נמוכות". בבחינת ההזדמנויות הקיימות בשוק, בפסטרנק שהם מזהים פוטנציאל במניות הבנקים והביטוח, לגביהן מציינים שם כי "הן נראות כהשקעה אטרקטיבית למדי בתימחור הנוכחי. מכפיל ההון הנמוך בבנקים מגלם את השפעת תוכניותיו של שר האוצר, משה כחלון, להגברת התחרות בענף".

שהם גם מספק התייחסויות ליתר הסקטורים המרכזים עניין בשבועות האחרונים ובין היתר אומר כי "שוקי התקשורת והקמעונאות עדיין פגיעים ומסוכנים להשקעה".

"עם זאת", הוא מוסיף, כי "אנו סבורים שייתכן שהללו הגיעו לנקודת תחתית מבחינת רמת התחרות והמחירים".

שהם גם מעריך כי "בעתיד הקרוב נהיה עדים לקונסולידציה ויציאת מתחרים בענפים אלו תוך יצירת הזדמנויות השקעה מעניינות. כראיה לכך, ניתן לראות את העלייה החדה בשבועות האחרונים במניות חברות הסלולר".

צפי לצמיחה באפקון ושפיר

בהתייחסות לסקטור הגז, המרכז גם הוא עניין רב לאחרונה על רקע רצון הממשלה לאשר מתווה לפעילות שוק הגז המקומי, שהם צופה כי "סקטור הגז צפוי להמשיך להיות אפיק השקעה סולידי לאחר שתתבהר הסביבה הרגולטורית".

עוד שהם סבור כי תחומי התשתיות והבניה ייהנו מצמיחה מואצת ותנופת השקעות. לדבריו, "פרויקטים דוגמת עיר הבה"דים, חישמול הרכבת, סלילת כבישים חדשים והקמת הנמלים, צפויים לתרום לחברות הפועלות בתחום".

על רקע דברים אלה הוא מספק צמד המלצות - מניית אפקון, שלדבריו, "פועלת הן כיזם והן כקבלן ראשי ומשני בהקמת פרויקטים מורכבים. בנוסף, היא נהנית מחוזי שירות ארוכי טווח עם סיום הפרויקטים. אפקון היא דוגמה לחברה שנהנית מתנופת ההשקעות".

עוד הוא מציין כי "חברת שפיר הנדסה הינה דוגמה נוספת לחברה תעשייתית אשר מספקת חומרי גלם באמצעות מחצבות ומפעלי מלט ובטון לביצוע פרויקטים, וכן משמשת כקבלן ראשי במיזמי בניה גדולים ומורכבים כגון הנמל החדש בחיפה וכביש מספר 6".

המלצה על אירופה

בעניין המתרחש בחו"ל, אומר שהם כי "בבורסות העולם התמונה לא אחידה: בעוד ששוקי המניות באירופה השיגו תשואה דו ספרתית על רקע ההרחבה הכמותית, בארה"ב מדדי המניות נסחרו כמעט ללא שינוי, עקב החשש מתחילת תהליך העלאת הריבית שם".

שהם מוסיף כי "אנו רואים חשיבות רבה בפיזור אפיק המניות לחו"ל. המלצתנו היא לחשיפת יתר לאירופה, על רקע ההרחבה הכמותית המתוכננת שם עד סוף שנת 2016, וכן על רקע האירו החלש אשר תומך ביצוא".

בחשיפה לשוק האמריקאי, ממליץ שהם על "משקל שוק, לאור השיפור הצפוי בכלכלה שם". סקטור ההשקעה המועדף על שהם בארה"ב, הוא הפיננסים, שלדבריו "צפוי ליהנות מעליית הריבית שתוביל להגדלת מרווחי האשראי". עוד הוא מוסיף כי "תחום מומלץ נוסף הינו חברות בתחום הצריכה המחזורית, אשר נהנות משיפור במצבו של הצרכן האמריקאי".

שהם סבור כי "מדד המניות ראסל 2000 מהווה אופציה טובה להשקעה בארה"ב מעצם היותו מוטה לחברות הפועלות בעיקר בשוק האמריקאי המקומי. חברות אלו נהנות משיפור בצריכה הפרטית ופחות רגישות לדולר החזק, אשר מכביד על הייצוא".

ברכיב האג"חי בתיק ההשקעות שלו, שהם מעניק משקל עודף לרכיב הקונצרני ביחס לממשלתי ומייחס את החלטתו ל"העדפת סיכון מנפיק אל מול סיכון המח"מ שמקורה בתנודתיות הגבוהה בשוק האג"ח הממשלתיות הרגיש לשינויים בריבית".

שהם מעריך כי "הריבית בשנתיים הקרובות תמשיך להיות נמוכה והמשקיעים ייהנו מתשואה שוטפת עודפת באג"ח הקונצרניות מול האלטרנטיבות. לכן, יש חשיבות לניתוח האג"ח הקונצרניות בתיק וכן לפיזור החשיפה ברמת הסקטורים והחברות".

שהם מוסיף כי אפיק האג"ח הקונצרני בארה"ב מהווה כיום נדבך חשוב בתיק ההשקעות, משום שהוא מגלם כמה יתרונות, בהם תשואה, גיוון ותימחור שמרני.

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק ההשקעות המומלץ של שי שהם
 תיק ההשקעות המומלץ של שי שהם
עושה שוק 3.8.15
 עושה שוק 3.8.15