לאומי מכר למוסדיים 5.2% ממניות החברה לישראל ב-500 מ' ש'

(עדכון) - זאת כחלק ממסקנות ועדת הריכוזיות שאוסרות על גוף פיננסי להחזיק בחברות ריאליות ■ עוד לפני ההפצה החזיק לאומי כ-11% ממניות החברה לישראל ■ מניית החברה לישראל נפלה בבורסה בכ-5.1%

בנק לאומי מכר היום (ב') לגופים מוסדיים 400 אלף מניות של החברה לישראל (5.2%), בסך כולל של של 500 מיליון שקל. זאת, כחלק ממסקנות ועדת הריכוזיות שאוסרות על גוף פיננסי להחזיק בחברות ריאליות. עוד לפני ההפצה החזיק לאומי כ-11% ממניות החברה לישראל.

מניות חברה לישראל נפלו בבורסה בתל-אביב בכ-5.1% בעקבות המכירה בעוד מניית לאומי עלתה.

לאומי החל לממש את ההחזקות שלו בחברה לישראל במהלך השנה. בפברואר הבנק הפיץ עד כ-7% ממניות החברה לישראל לגופים מוסדיים, בהנחה של 5% על מחיר השוק.

נציין כי בחודש מארס השנה לאומי הודיע כי בעקבות הנחיית בנק ישראל, הבנק יוותר על ייצוגו בדירקטוריון החברה לישראל ועל זכותו למינוי דירקטורים. המשמעות היא שתוצאות החברה לישראל לא ייכללו בדוח הרווח והפסד של לאומי החל מדוח הרבעון השני שיפורסם החודש. עם זאת, הרווח שיירשם מהמימוש של מניות החברה לישראל כן יירשם בדוח הרווח והפסד.

נזכיר, בסוף דצמבר 2014 הודיעה חברה לישראל באופן רשמי כי בעלי המניות בחברה אישרו ברוב של 99% את מהלך פיצול החברה לשתיים. במסגרת פיצול ההחזקות תעביר החברה לישראל לחברה חדשה בשם קנון (Kenon Holdings) את החזקותיה ביצרנית השבבים טאואר, בחברת תחנות הכוח ICP, בחברת הספנות צים, בזרוע השקעות הקלינטק ICG ובמיזם הרכב הסיני קורוס.