רשות השידור למשטרה: חשד למעילה של עובד

עפ"י החשד, תקציבי הפקות בתקופת ההנהלה הקודמת נכנסו לכיסו של בכיר ברשות ■ העובד עדיין מועסק ברשות השידור

הנהלת רשות השידור שבפירוק הגישה לפני כחודשיים תלונה במשטרה נגד עובד בכיר בערוץ 1. ל"גלובס" נודע כי התלונה נוגעת להתנהלות כלכלית קלוקלת ואף מעילה לכאורה בכספי השידור הציבורי במהלך תקופת ההנהלה הקודמת, שעזבה את תפקידה עם מעברה של רשות השידור להליך פירוק, תחת הכנ"ר, פרופ' דוד האן, והעורך הראשי, יונה ויזנטל. העובד עדיין מועסק ברשות השידור.

במהלך דיון שנערך השבוע בוועדה המיוחדת לענייני רשות השידור בכנסת, אמרה מנהלת חטיבת החדשות של ערוץ 1 בפועל, אילה חסון, כי אנשים "גנבו ובזזו את כספי הציבור ברשות השידור", אולם סירבה להרחיב ולהבהיר למה היא מתכוונת. היא ביקשה את ויזנטל עצמו להרחיב בנושא, אולם הוא לא התייחס לדברים.

נודע כי במהלך בדיקה מקיפה של ספרי החשבונות של רשות השידור, בעיקר בכל הנוגע להפקות חיצוניות, נמצאו אי-סדרים קיצוניים. עלה חשש כי התקציבים שהושקעו לצורך ההפקה לא הגיעו בהכרח לגורמים המפיקים, אלא נכנסו לכיסו של בכיר אחד לפחות ברשות השידור.

לפי שעה זו התלונה היחידה שהנהלת רשות השידור הנוכחית הגישה למשטרה בגין חשדות שעלו בפניה על התקופה שקדמה לכניסתה.

מצבה הכספי של רשות השידור חמור. מאז החודש שעבר, אז התחייב האוצר לתמוך כספית ברשות השידור, הועברו לה רק כ-40 מיליון שקל - כרבע מהסכום הנדרש לה להתקיים. חובותיה לספקים עומדים על 70 מיליון שקל, ורבים מהיוצרים והמפיקים, שהוציאו לפועל הפקות בעבור הרשות, לא קיבלו שכר מאז חודש ינואר. לדברי פרופ' האן, "האוצר חונק את רשות השידור".

ברשות השידור סירבו להגיב לדברים.