אזרח שבדי נעצר בישראל בחשד כי ריגל עבור חיזבאללה

הותר לפרסום: ב-21 ביולי נעצר לחקירה משותפת של שב"כ ויחידת להב 433 יאחב"ל אזרח שבדי ממוצא לבנוני בשל חשדות ביטחוניים

חסן חליל חיזראן / צילום: באדיבות וואלה NEWS
חסן חליל חיזראן / צילום: באדיבות וואלה NEWS

אזרח שבדי נעצר בישראל בחשד כי ריגל עבור חיזבאללה. המשטרה והשב"כ התירו היום (א') לפרסום כי ב-21 ביולי נעצר לחקירה משותפת של שב"כ ויחידת להב 433 יאחב"ל במשטרת ישראל אזרח שבדי ממוצא לבנוני, בשל חשדות ביטחוניים כנגדו.

מדובר בחסן חליל חיזראן, יליד 1960, אשר נעצר בנתב"ג, בעת כניסתו לישראל, לאחר שעלה אודותיו מידע מקדים לפיו הוא חשוד בקשר עם חיזבאללה.

לפי הודעת הרשויות, בחקירתו על-ידי חוקרי שב"כ וחוקרי להב 433 יאחב"ל הודה חיזראן בפרטים הבאים:

גיוסו לחיזבאללה והסכמתו לשיתוף-פעולה עימם: בשנת 2009 נסע חיזראן עם אשתו וילדיו לביקור משפחתי בלבנון. במהלך ביקורו הוצע לו לפגוש בגורמי חיזבאללה, והוא הביע הסכמה. בפגישותיו (החשאיות) עם נציגי חיזבאללה נאמר לו במפורש כי חיזבאללה שואף לגייס פלסטינים המתגוררים באירופה ובעלי אזרחות זרה, על מנת שאלה יוכלו לנצל את הנגישות שלהם לישראל ולספק לחיזבאללה מודיעין.

בשנת 2011 ו-2013 הגיע לביקורים נוספים בלבנון, אשר נוצלו גם הן לטובת פגישות של הנדון עם נציגי חיזבאללה.

משימות שקיבל במסגרת פעילותו עם חיזבאללה: החשוד התבקש לגייס אזרחים ישראלים, בדגש על כאלה בעלי קשרים ליהודים או בעלי נגישות לאנשי צבא, לאנשי מערכת הבטחון או לגורמים ממשלתיים. בנוסף, הוא התבקש לאסוף מידע על נקודות בישראל בהן יש ריכוזי צבא, אמל"ח, טנקים ובסיסים צבאיים.

החשוד תוחקר אודות ההתנהלות בשדה התעופה בנתב"ג וכלל תהליך הכניסה: אופן קבלת הנוסעים, סידורי אבטחה, ביקורת דרכונים וכו'.

קבלת כספים: עבור מפגשיו עם חיזבאללה והסכמתו לשיתוף-פעולה עימם, קיבל בשנת 2009 סכום של 2,300 דולר וכן סכום של 800 דולר אותו קיבל ב-2011.

כמו כן מסר חיזראן מסר מידע אודות אגודה הנקראית "הבית הלבנוני", אשר פועלת במאלמו, שבדיה.

חברי האגודה הם שיעים העוסקים בפעילות חברתית ותרבותית הנוגעת לשיעים, מציינים ימי איזכור של חזבאללה, צפייה בנאומי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ועוד.

לדברי המשטרה, הפעלתו של חיזראן מוכיחה את האטרקטיביות שרואה חיזבאללה בהפעלת אזרחים זרים בעלי נגישות ללבנון ולישראל, וזאת מתוך הנחה שהם יכולים לפעול ולנוע בישראל בחופשיות.

כמו כן, המשימות שקיבל חיזראן מוכיחות את ההתעניינות החוזרת של חיזבאללה באזרחים ישראלים היכולים לפעול ביתר חופשיות ומבלי לעורר חשד בתוך ישראל, בדגש על אלה שהם בעלי נגישות למידע מסווג.

ההתעניינות של חיזבאללה בתהליך הכניסה והבידוק בנתב"ג ממחישה את הרצון של חיזבאללה לזהות את הפרצות בתהליך, אשר יאפשרו להכניס לישראל אנשים מטעמם באין-מפריע ומבלי שיוחשדו.

העניין שמגלה חיזבאללה בבסיסים צבאיים ובמטרות צבאיות מוכיח שוב כי חיזבאללה נערך למערכה הבאה עם ישראל ומסמן יעדים אלה כמטרות "בבנק המטרות" שלו.