וינשטיין מתנגד להתערבות של מירי רגב בתקציב התרבות

היועמ"ש לשרת התרבות: "בחינת התמיכה במוסדות תרבות לאור תוכנן של יצירות אמנות עולה בפגיעה בחופש הביטוי"

יהודה ויינשטיין ומירי רגב / צילום: איל יצהר ותמר מצפי
יהודה ויינשטיין ומירי רגב / צילום: איל יצהר ותמר מצפי

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיגר היום (א') מכתב לשרת התרבות, מירי רגב, שבו הוא מביע התנגדות ליוזמתה למנוע תקצוב ממשלתי ליצירות אמנות שתוכנן נוגד את עמדת הממשלה. "בחינת התמיכה במוסדות תרבות לאור תוכנן של יצירות אמנות עולה בפגיעה בחופש הביטוי", כתב וינשטיין לשרה.

דבריו של וינשטיין מגיעים על רקע כוונתה של רגב לשנות את מבחני התמיכה במוסדות אמנות והחלטתה להפסיק את התמיכה בתיאטרון החיפאי "אל-מידאן" שהעלה את ההצגה "הזמן המקביל", המבוססת על כתבי מתכנן הרצח של החייל משה תמם.

במכתב ששוגר היום עולה כי וינשטיין ואנשיו מתנגדים באופן נחרץ ליוזמתה של רגב ואף מתנגדים לחקיקה בעניין. לשרה הובהר במכתב כי לחופש הביטוי יש "משקל ייחודי בתחום התרבות, שהרי חופש הביטוי האמנותי שייך ללב-ליבה של הזכות לחופש הביטוי. לא מן הנמנע כי שינוי מבחני התמיכה באופן הכולל בחינה של תוכן היצירה יכול היה לגרום לחלק ממוסדות התרבות להימנע ממתן ביטוי לעמדות מסוימות מתוך חשש שיסכנו את התמיכה הממשלתית.

"פגיעה באפשרות הפקתה או הפצתה של יצירה על בסיס תוכנה היא פגיעה קשה במיוחד בחופש הביטוי, שהלא תוכנה של יצירה הוא לב-לבה ועצם מותה, ולכך מתנגד היועץ המשפטי לממשלה".