מסתמן: עדן טבע מרקט תימכר לרשתות ויקטורי וטבע קסטל

התמורה בגין המכירה תעמוד על 20.5 מיליון שקל ■ 8 מתוך 9 סניפי הרשת נמכרו, והרוכשות התחייבו להעסיק 70%-75% מהעובדים בהם ■ הרוכשות יקנו גם את המלאי שבחנויות בהתאם לערכו

עדן טבע מרקט/ צילום:תמר מצפי
עדן טבע מרקט/ צילום:תמר מצפי

רשת עדן טבע מרקט הקורסת מקבוצת מגה בדרך לרשתות ויקטורי וטבע קסטל. נאמנת הרשת, עו"ד דורית לוי-טילר, הגישה היום (ב') לבית המשפט בקשה לאשר מכירה של שישה מסניפי הרשת לטבע ספורט קסטל בתמורה ל-10.9 מיליון שקל. טבע קסטל תרכוש את הסניפים בנתניה, כפר-סבא, באר-שבע, ראשון-לציון, אשדוד וחיפה.

בית המשפט התבקש גם לאשר מכירה של שניים מהסניפים, בתל-אביב וברמת-גן, לרשת ויקטורי, בתמורה ל-9.6 מיליון שקל.

בסך-הכול תעמוד התמורה עבור הסניפים על 20.5 מיליון שקל. הרוכשים בכל הסניפים ירכשו גם את המלאי שבחנויות, בהתאם לערכו.

מי קונה את סניפי עדן טבע
 מי קונה את סניפי עדן טבע

טבע קסטל התחייבה להעסיק 70% מעובדי הסניפים, שאותם היא מבקשת לרכוש; ורשת ויקטורי התחייבה להעסיק 75% מעובדי הסניפים שהיא תרכוש.

סניף עדן טבע מרקט התשיעי, זה שבקניון רמות בירושלים, לא יימכר. הנאמנת ציינה בבקשה לבית המשפט כי לא התקבלו הצעות לרכישת הסניף, וכי הוא יפונה לאחר שהציוד והמלאי שבו יימכרו לרשת טבע קסטל.

בכל מקרה, התמורה הכוללת עבור הסניפים הנמכרים היא מועטה ביחס לחובות הרשת, המסתכמים במאות מיליוני שקלים, כך שספקי הרשת ויתר נושיה יספגו פגיעה קשה.

נאמנת הרשת ביקשה היום להאריך את תקופת הקפאת ההליכים ב-45 ימים נוספים, עד לסוף חודש ספטמבר - תקופה שבה תושלם המכירה.

סניפי עדן טבע מרקט, הפועלים בתוך סניפי מגה, צפויים להיסגר. למעשה, פעילות מכירת המוצרים במשקל ומכירת הוויטמינים בחלק מהסניפים כבר הופסקה.

עם קבלת האישורים הנדרשים למכירה, מתכוונת רשת ויקטורי להסב את סניפי עדן טבע מרקט לסניפי ויקטורי, ולסיים בכך את הפעילות האורגנית ואת פעילות הטבע של הרשת.

לעומתה, רשת טבע קסטל, שכל עיסוקה בתחום, תפעיל את הסניפים במתכונת דומה לנוכחית.

רשת טבע קסטל נמצאת בבעלות קובי לוי (37%) ואליצור כהן (29%), ויתרת המניות מוחזקת על-ידי שי ליפשיץ ושמואל בן-דרור, בעלה של רעיה שטראוס. לרשת יש כיום 7 סניפים, ומחזור מכירותיה הסתכם אשתקד ב-40 מיליון שקל (ללא מע"מ).

הבעלים הנוכחיים קנו את הרשת ביולי 2009, מידי כפיר נחום, כשהיא מנתה 14 סניפים. בתוך שנה נאלצו הבעלים החדשים לסגור 9 מהסניפים. בסוף 2014 נפתחו שני סניפים - בקרליבך בתל-אביב ובמתחם התחנה בירושלים.

סניפי טבע קסטל מתפרסים על 100-400 מ"ר כל אחד, והשטח הכולל של סניפי הרשת הוא 1,800 מ"ר - קטן משטחו של סניף עדן טבע מרקט בנתניה לבדו, 2,100 מ"ר. רכישת סניפי עדן טבע מציבה לפיכך בפני טבע קסטל אתגר לא פשוט.