החברה הישראלית שמתכננת לזעזע את עולם התחבורה

עם טכנולוגיה ייחודית שמכניסה את בולמי הזעזועים אל תוך הגלגלים, ומשקיעים כבדים דוגמת ארי ראב"ד, אבי צור וגיל אגמון, בסופטוויל בראשות דניאל בראל נחושים לחולל מהפכה בעולם התחבורה ■ מיוחד ל-G

דניאל בראל / צילום: כפיר זיו
דניאל בראל / צילום: כפיר זיו

הרובוט האכזרי במעבדה של חברת סופטוויל, אי-שם בחדר בטון אטום ברמת-החייל בתל-אביב, מטיח למטה שוב ושוב גלגל אופניים אומלל מול משקולת כבדה. הגלגל המסכן נחבט חזרה וקופץ באוויר שוב ושוב עד שהוא נרגע ומתייצב. לא ברור כמה יוכל לעמוד בזה. במעבדה הזאת נפלו קורבן כבר לא מעט גלגלי ניסוי ונשברו, רק כדי להוכיח את יתרון הגלגל של סופטוויל, שרק מנתר ניתור סמלי קטנטן ונרגע.

סופטוויל, שהחלה כממציאת גלגל עם בולם זעזועים פנימי לכיסאות גלגלים, אינה עוצרת שם. החברה שתויגה בתחילת דרכה תחת "ציוד רפואי" וצמחה בחממת רד ביומד, התחמשה מאז בסלוגן "המצאנו את הגלגל מחדש" ובמשקיעים כמו ארי ראב"ד, שלציבור ידוע כבעל מניות בגנדן, חברת האחזקות שדרכה החזיק נוחי דנקנר באי.די.בי, וכמו כמה מיבואני הרכב הגדולים בארץ: קבוצת אלייד, בעלת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, פולקסווגן וסקודה; גיל אגמון, בעל השליטה בדלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד; ואבי צור, מנכ"ל קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן.

"בתעשיית הפיתוחים לרכב, רואים מיזמים של אינטרנט של דברים, של סייבר, אבל נדיר שנתקלים בחידושים מכניים", מנמק צור, 15 שנה בתעשיית הרכב, את התלהבותו מן המיזם. "ראיתי בחברה הרבה נשמה וחזון. זה מאוד התחבר אליי, גם בזכות שיפור חיים עבור אוכלוסיית הנכים, וגם מפני שאני יודע לאן מתפתחת תעשיית הרכב העתידית, וחשבתי שיכולה להיות שם פריצת דרך".

פרופיל המשקיעים אינו מותיר מקום לספק. סופטוויל שואפת להתגלגל רחוק וגבוה, מכיסאות גלגלים, לאופניים, ומשם אל הגביע הקדוש של תעשיית הרכב, ולתפוס לעצמה נתח בעוגה הענקית והנחשקת הזאת. ימים יגידו אם לגלגל של סופטוויל יש, כפי שמשוכנע המנכ"ל דניאל בראל, "יכולת אמיתית לשנות את העולם", אבל הבה נצא איתו על הגלגלים משולשי הטבור והקלים של החברה, למסע אל העבר, ההווה והעתיד של סופטוויל.