וול סטריט ננעלה ביציבות; מניית עליבאבא נפלה 5%

המהלך הסיני לפיחות היואן מטלטל את השווקים: "המהלך של סין נתפס כיריית הפתיחה למלחמת מטבעות חדשה" ■ מחירי הנפט התאוששו לאחר שצנחו אתמול לשפל של 6 שנים ■ עליבאבא לא עמדה בתחזית ההכנסות

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ד') ביציבות. לאורך מרבית היום המדדים ירדו בחדות, עקב החששות מכיוון הכלכלה הסינית, אולם לקראת סיום המסחר הם התאוששו, לאור ההתאוששות של מחירי הנפט ומניות האנרגיה, כמו גם מניית אפל שעלתה היום לאחר שנפלה אמש בכ-5%.

בורסות אירופה נעלו את יום המסחר הגרוע ביותר השנה, כאשר מדד Stoxx600, מדד הבנצ'מארק האירופי, נפל ב-2.7%. זאת, עקב המהלכים האחרונים שנקט הממשל הסיני, במרכזם הפיחות החד ביואן, שנמשך גם היום.

הזעזוע בשווקים החל אתמול בתום המסחר בסין, כאשר הממשל הודיע במפתיע כי הוא יוצר פיחות של 1.9% ביואן, במטרה להאיץ את הכלכלה ולתמוך בחברות היצוא המקומיות. המהלך הסיני הצית כאמור "אפקט פרפר" בשווקים, כאשר החשש הוא כי הממשל הסיני לא יצליח לבלום באופן מלאכותי את ההאטה הכלכלית. בנוסף, במערב חוששים מפני צניחה חדה ברווחי החברות שחשופות לשוק הסיני.

"המהלך של ממשלת סין נתפס כיריית הפתיחה למלחמת מטבעות חדשה וישפיע דרמטית על השווקים", מציינת רינת אשכנזי, מנהלת מחקר מדדים ב"קסם". "המהלך טוב ליצואניות הסיניות ורע לכל השאר - חברות מערביות מתחרות, כמו אפל ויצרניות הרכב האירופיות". (לסיפור המלא)

לאחר שאתמול מחירי הנפט נפלו ביותר מ-4% לשפל של 6 שנים, היום נעצרה הצניחה והמחיר התייצב. ב-17:30 פורסמו נתוני מלאי הנפט והגז בשבוע החולף. מלאי הנפט ירד ב-1.68 מיליון חביות ל-453.6 מיליון חביות בשבוע החולף, מתחת לתחזיות בשוק שציפו לירידה חדה יותר של 1.9 מיליון חביות.

עליבאבא נפלה בחדות לאחר שדיווחה לפני הפתיחה על רווח נקי של 4.97 מיליארד דולר או 1.92 דולרים למניה ברבעון הפיסקאלי הראשון שלה. הרווח המתואם עמד על 59 סנט למניה, מעל הצפי בשוק שעמד על 56 סנט למניה. ההכנסות אומנם קפצו ב-28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-3.265 מיליארד דולר, אך לא עמדו בתחזיות האנליסטים של 3.32 מיליארד דולר.

לאחר הנעילה יפרסמו סיסקו ו-News Corp .

כיל דיווחה היום על הכנסות של כ-1.2 מיליארד דולר לעומת כ-1.53 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עלה קלות לרמה של 75 מיליון דולר לעומת 68 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. [לסיפור המלא]

פרטנר דיווחה היום על צניחה של 80% ברווח ל-9 מיליון שקל ברבעון השני. ההכנסות ירדו ב-4% ל-1.04 מיליארד שקל. תזרים המזומנים קרס ב-90% ל-24 מיליון שקל. ה-EBITDA צנח ב-19% ל-236 מיליון שקל. הרווח התפעולי צנח ב-43% ל-67 מיליון שקל. החברה מדווחת בדוחות כי על רקע הוצאה חד-פעמית בשל הסכם הפרישה מרצון שעליו חתמה עם העובדים לאחרונה, ולאור החרפת התחרות בשוק, היא עלולה לעבור להפסד ברבעון השלישי של השנה.

מניית אפל התאוששה היום לאחר שקרסה אתמול ביותר מ-5% לאחר שבית ההשקעות ג'פריס הוריד את מחיר היעד למניה שלה מ-135 דולר ל-130 דולר. זאת בשל החשיפה הגדולה של החברה לכלכלה הסינית.