סמנכ"לית זכיינית ערוץ 2 קשת: "התרחישים לעתיד קשים"

סמנכ"לית התקשורת והרגולציה של קשת, טלי גורן, אמרה את הדברים באירוע הקרנת הדוקו-דרמה "סבנה", שנערך בהשתתפות בנימין נתניהו, שמעון פרס ואהוד ברק

טלי גורן / צילום: עודד קרני
טלי גורן / צילום: עודד קרני

3 ראשי ממשלה בהווה ובעבר נכחו אתמול (ג') בהקרנת "סבנה", הדוקו-דרמה החדשה של זכיינית ערוץ 2 קשת. לאירוע ההקרנה, שנערך בירושלים, הוזמנו מי שלקחו חלק במבצע החילוץ הנועז, בין אם כמחלצים ובין אם כמי שישבו סביב שולחן מקבלי ההחלטות. בהם היו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע עם רעייתו שרה; נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס; וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק.

באירוע התייחסה סמנכ"לית התקשורת והרגולציה של קשת, טלי גורן, למצב התקשורת כיום ואמרה כי "ההחלטה על ההשקעה בפרויקט ארוך-טווח ויקר כמו הסרט הזה היא מסוג ההחלטות שהתקבלו בקשת מתוך אמונה ביכולתנו ובעתידנו. אני מקווה שבעתיד נוכל להמשיך ולקבל החלטות כאלה. ההווה אינו קל, והתרחישים לעתיד קשים".

הקרנת הסרט "סבנה" / צילום: עודד קרני
 הקרנת הסרט "סבנה" / צילום: עודד קרני

"סבנה" מגולל את סיפור חטיפת מטוס סבנה לפני 43 שנה, ב-8 במאי 1972, על-ידי ארגון "ספטמבר השחור", את הסרט הפיק נתי דינר, ביים אותו רני סער לפי תסריט של משה זונדר, והוא ישודר בקשת בחודש ספטמבר הקרוב.

הסרט משלב בין ראיונות דוקומנטריים, חומרי ארכיון ושחזורים דרמטיים עם שחקנים של אירועי החטיפה, שחרור המטוס והתרחשויות נוספות הקשורות לחייהן ולרקע של הדמויות המרכזיות.

עוד הגיעו לאירוע: מפיקי הסרט, משה וליאון אדרי; פנינה אדרי; יו"ר דירקטוריון חדשות 2, תמי רוה; אנשי חדשות 2, מנחם הורוביץ ועמית סגל; יואב לימור, שהנחה את הערב; ח"כ זאב אלקין; מנכ"ל רשות השידור לשעבר, מוטי שקלאר; מנכ"לי רשת האופנה קסטרו, גבי ואתי רוטר; וחנוך דאום.

בסיום ההקרנה נערך פאנל על הבמה בהשתתפות שלושת ראשי הממשלה. "אנחנו יודעים שהטרור ממשיך, והוא רחב, נובע ממדינות ותנועות אסלאמיות פונדמנטליסטיות שמפוררות מדינות, במעשים שמאיימים על התרבות האנושית כולה", אמר בנימין נתניהו. "הלקח המרכזי הוא לא רק בהתקדמות שלנו, ביכולות שלנו, של צבא ההגנה לישראל ושל המערכות התומכות. המבחן החשוב ביותר, שאנחנו נמשיך לעמוד בפניו כל הזמן, הוא הנחישות והתעוזה שלנו מול מבקשי נפשנו".

"לא פעם שואלים אותי האם ניתן היום לבצע את אותם המבצעים של אז", אמר אהוד ברק, "והתשובה היא לא, כי ההיסטוריה לא חוזרת על עצמה. הטרור לא נפסק, המציאות משתנה, וגם היריבים. אנחנו חייבים לשמר את הרוח שכיהנה אז בקרב מקבלי החלטות וגם בקרב הלוחמים. טובי הלוחמים והמפקדים שלנו שוקדים היום על הכנת תשובות ומענה יצירתיים לאתגרים שיבואו מחר".

הקרנת הסרט "סבנה" / צילום: עודד קרני
 הקרנת הסרט "סבנה" / צילום: עודד קרני