מדד הפרסומות של יו-טיוב לחודש יולי: ישראכרט בראש

הקמפיין לסכין גילוח חדש של סופר-פארם נכנס למדד וזכה לוויראליות משמעותית בעולם

טרנדים הם תמיד דבר חזק, ואם נצמדים אליהם מספיק אבל שומרים קצת על מרחק, בהחלט אפשר להצליח - ובגדול. מספיק להסתכל על מדד הפרסומות של יו-טיוב של חודש יולי כדי להבין על מה מדובר.

למקום הראשון הגיעה הפרסומת של ישראכרט בכיכובו של הפרזנטור הקבוע, יובל סמו, שמקדמת מבצע כרטיסים לכבוד פסטיבל הקיץ של דיסני בישראל. עם 1.2 מיליון צפיות בפועל, של גולשים שבחרו לראות ולא לדלג, שווה להבין מה הפך עוד פרסומת של ישראכרט וסמו למצליחה. במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, שהפך לנציג כמעט קבוע במדד הפרסומות של יו-טיוב ו"גלובס", לקחו את הסרט הסופר מצליח "לשבור את הקרח", הוסיפו קאבר נוסף לשיר הנושא מהסרט, "Let it go" - וכל השאר היסטוריה. הפרסומת זכתה לכ-290 לייקים ביו-טיוב ועוד כ-90 נוספים בפייסבוק, לצד כ-50 שיתופים ברשת החברתית.

למקום השני מגיח המותג מנה חמה של אסם, שבשיתוף עם משרד הפרסום ציבלין תקשורת לצעירים מנסה להגיע לדור הצעיר ולשכנע אותו לצרוך את המוצר דרך מבצע. המבצע, שאמור לסדר לזוכים רכב חדש, מקודם דרך שני כוכבי רשת - קארין אבי ("זמרת חדר המדרגות") ואופיר בועז ("ילדי ריטלין"), שמופיעים לצד השחקנית רותם ויצמן ("מי מפחד מהזאב הרע"). הפרסומת, שמתרחשת כולה בתוך רכב, בו השלושה מחליפים דמויות וסגנון שירה, הניבה כ-790 אלף צפיות וכ-130 לייקים ביו-טיוב.

אל המקום השלישי הגיעה פרסומת חדשה מבית סופר-פארם ובאומן-בר-ריבנאי לסכין גילוח חדש של הרשת. מדובר בסדרה של סרטונים תחת הכותרת "הפנים החדשות של", ובהם מוצגים גברים שהיו רגילים במשך שנים להסתובב עם זקן ומתעדים איך כביכול הסביבה הקרובה שלהם מגיבה לפנים החדשות שלהם לאחר שהתגלחו. הפרסומת הניבה 622 אלף צפיות, אך צברה ויראליות הרבה יותר גדולה מזה כסרטון נפרד ולא מקודם. כך, היא צברה מעל 4 מיליון צפיות בישראל ובעולם, וזאת נוכח התוכן המרגש על אנשים אמיתיים, והפכה לאחד הסרטונים הוויראלים ביותר שיצאו מישראל בשנים האחרונות. כפרסומת היא הניבה כ-640 שיתופים ביו-טיוב ועוד כ-140 בפייסבוק, לצד כ-500 לייקים בפייסבוק ועוד כ-570 לייקים ביו-טיוב.

במקום הרביעי סדרת הפרסומות מבית יטבתה ומשרד הפרסום teenk - הספסל האחורי. הפרק השלישי שוב מאחד את כוכבי הרשת - מעיין רובין ("נועה פילטר"), תום טרגר ואור פז ("אפס"), לני כהן, שחר סויקיס והפעם מתארח כוכב רשת נוסף - גיא פודוליץ (GuyTV). בפרסומת, עם ממוצע צפייה של דקה ו-28 שניות (60% מסך אורך הפרסומת), כ-630 לייקים וכ-30 שיתופים ביו-טיוב, אפשר לראות שהנוסחה שיצרו שם בהחלט עושה את העבודה שלה.

במקום החמישי אפשר למצוא חידוש טכנולוגי מרענן. מדובר בפרסומת של קוקה-קולה עבור אירוע Summer Love, שמביא את מיטב החוויות שהיו באירוע לצעירים אך בדרך מקורית. מאחורי הפרסומת עומדים חברת ההפקות Satera והבמאי עידו ברקן. הקונספט נעשה בעבודה משותפת עם מחלקת הקריאייטיב של גוגל. על פניו מדובר בסרטון רגיל, אך מי שיצפה בפרסומת דרך סמארטפון יזכה לחווית צפייה אחרת לגמרי, של 360 מעלות. ביו-טיוב מעריכים כי מפרסמים נוספים יקפצו על עגלת החדשנות הזו. הפרסומת זכתה ל-285 אלף צפיות, אך יש לקחת בחשבון שהיא עלתה לאוויר כשבוע ימים לפני סוף החודש. מאז היא זכתה לכ-420 לייקים בפייסבוק, כ-620 לייקים ביו-טיוב, כ-500 שיתופים ביו-טיוב ו-95 שיתופים בפייסבוק.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי vidIQ חברה אמריקאית הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, שבהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.

מדד הפרסומות הנצפות
 מדד הפרסומות הנצפות