רשמית: ג'יימס הארדן יקבל 200 מיליון דולר ב-13 שנה מאדידס

כוכב יוסטון רוקטס מה-NBA ישמש כפרזנטור של החברה הגרמנית, במסגרת מהלך אסטרטגי שלה לחיזוק מכירות נעלי הכדורסל בארה"ב - לאחר שנייקי האמריקאית בחרה לא להשוות את ההצעה

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, NBA / צלם: רויטרס
ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס, NBA / צלם: רויטרס

עכשיו זה רשמי: ג'יימס הארדן יהנה מהסכם חסות גרנדיוזי מאדידס, שתשלם לו 200 מיליון דולר ב-13 השנים הבאות. החוזה בין הצדדים ייכנס לתוקף ב-1 באוקטובר, ובמסגרתו כוכב ה-NBA ינעל את נעליה של החברה הגרמנית במהלך משחקיו ביוסטון רוקטס, ילבש את בגדיה באירועי קד"מ שונים, ויהפוך לפרזנטור שלה.

הארדן היה חתום קודם לכן עם נייקי, שבחרה לא להשוות את ההצעה הענקית שהגישה אדידס. אשתקד רשם הארדן בן ה-25 ממוצע של 27.4 נק' למשחק בעונה הרגילה, 7 אס' ו-5.7 ריב'. ב-17 משחקיו בפלייאוף עם יוסטון, שהודחה בגמר המערב על-ידי האלופה שבדרך גולדן סטייט ווריירס - קלע הארדן 27.2 נק', והוסיף 7.5 אס' ו-5.7 ריב'.

נייקי, כזכור, עמדה בפני סיטואציה דומה בקיץ שעבר, אז הייתה זו אנדר ארמור שהגישה הצעת עתק בסך 300 מיליון דולר לקווין דוראנט, כוכב אוקלהומה סיטי ת'אנדר (שבעבר שיחק שם יחד עם הארדן) שסיים חוזה בנייקי. בסופו של דבר הגישה נייקי הצעה נגדית והשאירה את דוראנט בשורותיה. אגב, הארדן יהנה מהכנסות עתק גם על המגרש: ממוצע השכר שיקבל ביוסטון בשלוש השנים שנותרו לו בחוזה עומד על 16.78 מיליון דולר לעונה. במקביל, לפי כתב ESPN דארן רובל - ההסכם של אדידס עם הארדן יוכל לצמוח לממדים גדולים אף יותר, במידה ויעמוד ביעדים מסוימים.

מבחינת אדידס, מדובר על מהלך אסטרטגי בשוק ה-NBA: ב-2012 היא חתמה על חוזה ל-13 שנה בסך של כ-185 מיליון דולר עם דריק רוז, כוכב שיקגו בולס - אך לא ממש הצליחה למנף אותו, בעיקר עקב שורת פציעות שעבר מאז הגארד, כאשר הנעל הממותגת שלו מכרה פחות מאלו של הכוכבים החתומים בנייקי - דוראנט כאמור, קובי בראיינט (לוס אנג'לס לייקרס) ולברון ג'יימס (קליבלנד קאבלירס). גם העובדה שנייקי תחליף את אדידס כנותנת החסות הרשמית של ה-NBA החל מעונת 2016/17, במסגרת הסכם בו תייצר את הגופיות של כל 30 הקבוצות - היוותה שיקול מבחינת אדידס ללכת בכל הכוח על הצעה גרנדיוזית להארדן.