תקציב מכבי ת"א העונה: 125 מיליון ש'; מכבי חיפה: 84

רגע לפני פתיחת עונת 2015/16 של ליגת העל בכדורגל בשבת הקרובה - חשיפת התקציבים של המועדונים הבכירים - כולל השיא החדש של הפועל ב"ש

גם בעונת 2015/16, שתצא לדרך באופן רשמי בשבת הקרובה עם מחזור הפתיחה של ליגת העל בכדורגל - מכבי ת"א של מיטש גולדהאר תעמיד את התקציב (הוצאות) הגבוה ביותר מבין 14 המועדונים, בפער ניכר וזו השנה השישית ברציפות: הפעם יעמוד תקציבה של הטרבליסטית על כ-125 מיליון שקל. כך עולה מבדיקת "גלובס".

ב-2009/10, שנתו הראשונה של טייקון הקניונים הקנדי בכדורגל הישראלי - עמד התקציב של הצהובים על 41.5 מיליון שקל "בלבד". אך כבר בעונה שלאחר מכן, עם פרויקט "גלאקטיקוס" נוצץ שכלל החתמה של שחקנים כגון ברק יצחקי, רוברטו קולאוטי, אלירן עטר, יואב זיו, גל אלברמן והאריס מדוניאנין - זינק התקציב לכ-95 מיליון שקל, ומאז הוא באופן תמידי היקר ביותר בליגת העל.

יש לציין כי עדיין מדובר על תקציב נמוך יותר מזה שהעמיד בשעתו ארקדי גאידמק בימי השיא שלו בבית"ר ירושלים (193 מיליון שקל ב-2006/07, 167 מיליון שקל ב-2007/08 ו-163 מיליון ב-2008/09). תקציבים אלו נחשבים עד היום לגבוהים ביותר בתולדות הספורט הישראלי, לכל הקבוצות בכל הענפים.

כרגיל, טייקון נוסף שימשיך להכניס את היד עמוק לכיס על מנת להחזיק קבוצת כדורגל בליגת העל - הוא יעקב שחר, בעלי מכבי חיפה מאז תחילת שנות ה-90: תקציבם המוערך של הירוקים לעונת 2015/16 הוא 84 מיליון שקל.

יש לציין כי הסכומים הנקובים כאן הם משוערים - ועוד עשויים לרדת, אך בעיקר לעלות - בהתאם למשתנים: עלויות שיטור ואבטחה שעדיין לא ידועות, מכירות או רכישות של שחקנים שטרם נסגרו, שינויים בגובה ההכנסות ממכירת כרטיסים, קנסות בבית הדין, וכו'. אך אלו הם למעשה התקציבים שאיתם "יוצאים לדרך" ופותחים את העונה.

מה לגבי הקבוצות הבכירות האחרות בכדורגל הישראלי? הפרויקט של אלונה ברקת בהפועל ב"ש ממשיך לצבור תאוצה, כאשר הפעם, בעונה בה נכנסת הקבוצה לאצטדיונה החדש טוטו-טרנר, יעמוד התקציב על שיא כל הזמנים, בסך 49 מיליון שקל. כזכור, לב"ש הצטרפו הקיץ שורת שחקני רכש - בין היתר חלוץ הנבחרת בן שהר, קשר מכבי ת"א מאהרן ראדי, בלמה המבטיח של עירוני קרית שמונה שיר צדק, ושחקן הכנף של הפועל רעננה טוני נוואקמה, מהזרים הבולטים בליגה בשנה החולפת.

בחסות הבעלים החדש של הפועל ת"א אמיר כבירי, שביצע מהפכה מקצועית הכללה את החלפת כל סגל השחקנים ושינויים גם בכל הגזרות הניהוליות - צפוי לעמוד העונה תקציב המועדון על כ-43 מיליון שקל. בסכום זה נכללת בין היתר רכישתו של בן רייכרט מהיריבה העירונית מכבי ת"א.

בית"ר ירושלים של אלי טביב במקום החמישי בליגה, עם תקציב משוער של כ-29 מיליון שקל; קרית שמונה של איזי שרצקי, שזכתה בשבת האחרונה בתואר הראשון של העונה (אלוף האלופים) ומגיעה בשנים האחרונות באופן קבוע להישגים בצמרת הכדורגל הישראלי - תעמיד תקציב של כ-22.5 מיליון שקל.