משפרי דיור: 5 מושבים בשרון שכדאי לשים לב אליהם

לא רק בני ציון ורישפון, בשרון יש עוד כמה מושבים בעלי פוטנציאל עבור מי שמחפשים בית באזור ■ באיזה מושב יוקרתי תוכלו למצוא נכסים מעניינים, איזה יישוב הוא ה"הדבר הבא" ומי מתאים להשקעה ארוכת טווח

מגרשים בשרון/ קרידט: חוה חן
מגרשים בשרון/ קרידט: חוה חן


*** הכתבה בשיתוף חוה חן

כולם מכירים את בני ציון ואת רשפון, אבל בשרון יש עוד כמה מושבים ששווה להכיר. על חמישה מהם, שפחות ידועים למי שלא גר באיזור, אבל עשויים לעניין את מי שחושב לעבור אליו, נרחיב בשורות הבאות.

עין ורד

במושב החקלאי הצמוד לתל מונד, 7 דקות צפונית לרעננה, גרים כ-1,500 תושבים. המושב הוותיק שנוסד ב-1929 על ידי עולים מאירופה, נחשב לאחד האיכותיים בשרון. אפשר למצוא בו נחלות ומשקים וכן בתים קטנים יותר על חצאי דונם בהרחבה החדשה בקצה הצפוני של היישוב. לפני כשנה נחנך מחלף בני דרור אשר שיפר מאד את מצב התנועה מהמושב לכיוון כביש 4 וכביש החוף ובחזרה. בימים אלו מרחיבים את הכביש מהמחלף למושב ובתוך כמה חודשים הוא יהפוך לדו מסלולי בכל כיוון.

עין ורד הוא אחד המושבים היוקרתיים בשרון, אבל מדי פעם ניתן למצוא בו נכס מעניין. כך למשל לפני כשנה נמכר שם בית על חצי דונם בפחות מ-3 מיליון שקל. מחירי הבתים במושב מתחילים באיזור ה-4.5 מיליון שקל (בהרחבה) ומגיעים לאזור ה-8.5 מיליון שקל (למשק).

עין שריד

אם הייתי צריכה לבחור את "המקום הבא" בשרון, הייתי נוקבת בשמו של עין שריד, התאום הצפוני של עין ורד, שכיום מתחבר גם לכביש המוביל לקדימה ולצורן. במבט ראשון המקום נראה כאילו הזמן בו עצר מלכת, אך הפיתוח הסביבתי שלו הולך ומתעצם הודות לאוכלוסייה החדשה והאיכותית שמגיעה אליו בשנים האחרונות.

כמו עין ורד, גם עין שריד, הצעיר ממנו ב-20 שנה, הוא ישוב כפרי השייך למועצה אזורית לב השרון. בשנים הראשונות סיווג היישוב לא היה חד משמעי - לעיתים הוגדר כמושב עובדים ולעיתים כשיכון עולים. בשנת 1957 הצטרף היישוב אל המועצה האזורית הדר השרון שהפכה בשנת 1984 למועצה אזורית לב השרון. בשנת 1989 הוגדל היישוב וכעבור 5 שנים הוקמה ההרחבה הראשונה המכונה "עין שריד החדשה". ב- 2009 נוסדה הרחבה נוספת במערב היישוב. הוא מונה כיום כ-1,200 איש.

על אף ההתרחבות של השנים האחרונות עדיין ניתן להסתובב במקום ולחוש את אווירת המושב של פעם בזכות הבתים הוותיקים והשטחים הירוקים אליהם מתווספת, כאמור, קהילה צעירה שכובשת את המקום. חשוב לציין שמערכת החינוך באיזור מצוינת. לגבי מחירים - עדיין ניתן למצוא במושב נכסים באזור ה-2.5-4 מיליון שקל. ההימור שלי - ערכם יעלה בשנים הקרובות. די נדיר למצוא כאן משקים למכירה. בכל אופן, מחירו של משק יכול להתחיל באיזור ה-5 מיליון שקל.

גאולים

עוד מושב שנמצא רגע לפני הפריצה הוא גאולים. היישוב שוכן מזרחית לקדימה ודרומית לכפר יונה. הוא הוקם בשנת 1945, מייסדיו היו עולים מגרמניה ולאחר שאלה עזבו הגיעו למקום חברי ארגון "טלמון" מבני יהדות תימן. הישוב מונה כ-850 תושבים והאוכלוסייה חילונית. הוא שייך לזרם תנועת המושבים וגם הוא נמצא תחת שיפוטה של המועצה האזורית לב השרון.

גאולים מתאים לאלו מכם שניחנו באורך רוח, חזון וסבלנות . להערכתי שווי הבתים במקום יילך ויאמיר, בין היתר הודות לקרבה לכביש 6 ולתהליך ההרחבה שמביא ליישוב אוכלוסיה חדשה ומבוססת.

מחירי בתים בהרחבה נעים באיזור ה-2.5-3 מיליון שקל. מחירי משקים מתחילים באיזור ה-4 מיליון שקל.

בית יהושוע

מבין כל המושבים שציינו עד כה, בית יהושע מנצח מבחינת מיקום בשל העובדה כי הוא הקרוב ביותר לתל אביב. כפר נטר מצפון לו, תל יצחק מדרומו, אבן יהודה במזרח ונתניה במערב. היישוב הוקם ב-1938 כקיבוץ על ידי תנועת הנוער עקיבא של עולי פולין, והפך כעבור עשור למושב. בצידו הדרומי ממוקמת תחנת הרכבת בית יהושע, שעוצרות בה הרכבת הבינ-עירונית והרכבת הפרברית בקו בנימינה-רחובות- אשקלון, המשמשת את תושבי המושבים והקיבוצים באזור.

ביישוב המונה כ-1,000 תושבים נמצא בית הספר היסודי ויצמן - לילדי אודים, בית יהושע, כפר נטר, שפיים ותל יצחק.

בהרחבה ניתן למצוא בתים באזור ה-4.5-5 מיליון שקל, משקים יאמירו לכיוון 8.5-10 מיליון שקל.

טיפ קטן: אם אתם מגיעים לסיבוב, היכנסו לאגדת גן - בית קפה חמוד ליד אורווה על הכביש הראשי של המושב ממש בכניסה.

בורגתא

בורגתא שוכן באזור השרון הצפוני. קרוב לכביש 6 ולכביש 4 - צפונית מזרחית לכפר יונה ובסמוך למושבים חניאל ותנובות. מדובר ביישוב שקט, מוקף בפרדסים, שדות ושטחים פתוחים. הוא הוקם ב-1949 על ידי עולים מטורקיה ומרוקו וכיום מתגוררות בו כ-250 משפחות (קצת יותר מ-1,000 איש). בישוב יש טיילת יפה לחובבי ההליכה והריצה. כמו כן, אם אתם עדיין בעניין של קפה, כנסו ל"זינגר". אגב, ליד בית הקפה נמצא גן פסלים של יגאל תומרקין ששווה ביקור.

בית בהרחבה יעלה באזור ה-2.9-4 מיליון שקל, ומשקים אפשר למצוא ב-5 מיליון שקל ומעלה.

*** הכותבת הינה בעלת משרד תיווך המתמחה במושבים בשרון