שני מתחמי מלונאות ומסחר יוקמו ב"אגן הקדוש" בירושלים

קליר כימיקלים זכתה בשטח המתפרש על פני כ-7.7 אלף מ"ר, תמורת סכום של כ-11.7 מיליון שקל, ותקים בית מלון בן 8 קומות עם 400 חדרים ■ אחים חסיד שילמה 5.8 מיליון שקל על הקרקע, לא כולל הוצאות פיתוח, והיא תקים עליה בית מלון עם 180 חדרים ב-7 קומות

העיר העתיקה בירושלים / צילום: רפי קוץ
העיר העתיקה בירושלים / צילום: רפי קוץ

ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הודיעה אתמול (א') כי חברות אחים חסיד וקליר כימיקלים הן הזוכות במכרז לחכירת שני מתחמי מלונאות ומסחר ב"אגן הקדוש" בירושלים - האזור הכולל ומקיף את העיר העתיקה - במסגרתו ייבנו 580 חדרי מלון.

עבור הקרקע, הממוקמת מול טיילת ארמון הנציב, בחלקו הדרומי של האגן, ישלמו חברות היזמות הזוכות 17.5 מיליון שקל, וכן הוצאות פיתוח בשווי כולל של 15.7 מיליון שקל.

חברת קליר כימיקלים יצור ושיווק בע"מ זכתה בשטח המתפרש על פני כ-7.7 אלף מ"ר, תמורת סכום של כ-11.7 מיליון שקל לא כולל הוצאות פיתוח, ותקים בית מלון בן 8 קומות עם 400 חדרים. אחים חסיד חברה קבלנית לבנייה בע"מ שילמה 5.8 מיליון שקל על הקרקע, לא כולל הוצאות פיתוח, והיא תקים עליה בית מלון עם 180 חדרים ב-7 קומות. שתי הזוכות במכרז היו מתמודדות "מומלצות" על ידי משרד התיירות.

ברמ"י מציינים כי המכרז מהווה שלב ראשון בשיווק המגרשים בתכנית, הכוללים כ-1,330 חדרי מלון בתכנון. השטח לבניה על פי התכנית עומד על כ-129,000 מ"ר, ברובם המוחלט שטחי מלונאות ומיעוטם שטחי מסחר וחניה. עבודות הפיתוח יבוצעו על ידי משרד התיירות באמצעות הזרוע הביצועית שלו - החברה הממשלתית לתיירות. את התכנית קידמו רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם משרד התיירות.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר כי "ירושלים מקבלת תוספת משמעותית של חדרים לקראת היצע צפוי של כ-15 אלף חדרי לינה בעיר בשנים הקרובות. לירושלים יש פוטנציאל תיירותי אדיר ולכן המשרד השקיע בשנים האחרונות מאות מיליוני שקלים במענקים ליזמים".

במסגרת התכנית הרב שנתית "מרום" שאישרה הממשלה בשנת 2011, התחייב משרד התיירות להקצות סכום של עד 75 מיליון שקל לעידוד בניית בתי מלון בירושלים, ובכך להפוך אותה למוקד תיירותי עבור מיליוני תיירים בשנה.

לפי נתוני משרד התיירות, כיום ישנם 75 בתי מלון "מוכרים" בבירה, ובהם כ-10,000 חדרים. מעבר לכך מציעה העיר אפשרויות לינה בכנסיות ובמתקני אכסון לא מוכרים אחרים, לרבות במזרח ירושלים, אשר נאמדים ב-2,500 במספר. במשרד אומרים כי בשלוש השנים הקרובות צפויים להתווסף לעיר עוד כ-2,000 חדרי מלון.