ראש עיריית טיבליסי: "הדלתות פתוחות ליזמים ישראלים"

דוד נרמניה קרא בכנס כלכלי של לשכת העסקים ישראל-גיאורגיה ליזמים ישראלים להשקיע את הונם בבירה הגיאורגית ■ הוא ציין בתחום הנדל"ן והתיירות הפוטנציאל הוא גדול ■ הוא טען כי בטיבילסי יש 10 מיליון מ"ר של מגורים ישנים הדורשים בניה מחודשת"

השקעה-כסף / צילום: שאטרסטוק
השקעה-כסף / צילום: שאטרסטוק

חלופה ליזמים ישראלים בשוק הנדל"ן? דוד נרמניה, ראש עיריית טיביליסי, התארח אתמול (ב') בכנס בכלכלי של לשכת העסקים ישראל-גאורגיה שנערך במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, וקרא ליזמים הישראלים להשקיע את הונם בבירה הגיאורגית.

בנאומו באירוע לפני יזמים ואנשי העסקים אמר נרמניה כי "הדלתות של טבילסי פתוחות בפניכם ואני רוצה שתצליחו בהשקעות שלכם בעיר על מנת שעוד יזמים ישראלים יגיעו אחריכם". לדבריו, "גיאורגיה מתקדמת בצעדי ענק להסכם סחר חופשי עם אירופה", וכי בתחום הנדל"ן והתיירות טמון פוטנציאל גדול. נרמניה הוסיף כי בעיר הבירה טיבילסי יש  10 מיליון מ"ר של מגורים ישנים הדורשים בניה מחודשת, וכי מדי שנה יש גידול של 22% בתיירות הנכנסת לטביליסי, דבר שכבר הביא לעיר יזמים ישראלים רבים הבונים בה כיום בתי מלון.

"אני מכיר אישית את כל הפרויקטים ואת כל היזמים ועושה הכל על מנת שזה יתקדם מהר. לפי התחזיות שלנו, לאור הגידול הצפוי בתיירות עד 2017, נצטרך פי 2 חדרי מלון בטיביליסי ואני מבטיח לכל יזם שיגיע לעיר קשר וטיפול אישי עד להשלמת הפרויקט.

בכנס הוצגה רשימת בתי מלון שמשקיעים ישראלים עומדים לבנות בקרוב בהיקף כולל של כ- 70 מיליון דולר. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בירך על שיתוף הפעולה בין הערים וציין כי "היום זה עידן הערים", וכי ניתן להגיע לתוצאות טובות בשיתוף פעולה בין ערים, לעיתים יותר מאלה המושגות משיתוף פעולה בין מדינות.