האישה שמנסה בכל כוחה להציל את רשת מגה

טעויות הנהלה? התחמקות הבעלים? האשמות על העדפת הבנקים והנושים הגדולים על פני הספקים הקטנים? מבחינת רו"ח עליזה שרון, נציגת הנושים בדירקטוריון מגה, מדובר ברעשי רקע ■ "יש כאן חברה, והמשימה הלאומית היא להציל אותה"

עו”ד עליזה שרון / צילום: איל יצהר
עו”ד עליזה שרון / צילום: איל יצהר

לנציג של נושים בדירקטוריון דרוש עור של פיל. אתם אמורים לשבת שם, לשמוע כיצד חברה שהתנהלה רע אינה יכולה לעמוד בהתחייבויות כלפי מי ששלח אותכם - ואז לעשות את כל מה שאתם יכולים למען אותה חברה, כי אחרת הנושים לא יראו את הכסף שמגיע להם. עבור מי שפועל תחת ההיגיון הכל-כך פשוט שעבור שירות או טובין צריך לשלם, ומיד, זה עלול להישמע כמו סיטואציה לא הוגנת להיות בה. אלא שבאקלים הכלכלי המודרני זה פשוט סוג של הכרח. במקרה של רו"ח עליזה שרון, זאת עוד הצרה הפחות גדולה.

שרון, 61, שהקימה ומחזיקה בפירמת רואי חשבון ומתמחה בהבראה חברות, מונתה לאחרונה לנציגת הנושים בדירקטוריון מגה; וכשיש רשימה ארוכה של נושים, נוצר מצב של תחרות - מי יקבל כמה ובאיזו קדימות. ואז השאלה הראשונה שנשאלת היא אם ואיך אפשר לשמור על האינטרסים של כולם.

מבחינת שרון, אין פה בכלל דילמה: "הדבר היחידי שצריך להנחות כל דירקטור זו איתנותה של חברה, גם אם את דירקטורית בחברה איתנה ומבוססת. האחריות היא קודם כול לראות את התמונה הכוללת".

- אם יוצע מהלך שייטיב עם הנושים הגדולים, אבל על הדרך יפגע בספקים הקטנים - מה תעשי?

"השאלות יישאלו על-ידי, אבקש לראות חומרים, ואם אראה שמישהו מהספקים נפגע - גם אם המערכת תישאר יציבה - ודאי לא אעבור על זה לסדר היום; זה חד-משמעית. בכל הדירקטוריונים שבהם ישבתי יודעים את זה. אין מצב. זו הפרה בוטה של איזון בין נושים, וזה לא יעבור אותי".