מסתמן: שיבושים מחר בקול ישראל - בעקבות חוב לבזק

רשות השידור חייבת לבזק 43 מיליון שקל עבור תחזוקת משדרי הרדיו ■ עקב אי-תשלום החוב צפויים להתחיל ממחר שיבושים בשידורי קול ישראל ובראש ובראשונה ברשת ב'

בניין קול ישראל / צילום: איל יצהר
בניין קול ישראל / צילום: איל יצהר

בחודשים האחרונים מנסה חברת בזק להסדיר חוב של 43 מיליון שקל שעל רשות השידור לשלם לה אך מתקשה לעשות זאת. על אף דיונים בין הצדדים ודחיית הדד-ליין מספר פעמים, כולל התערבות של משרדי האוצר והתקשורת, טרם שולם החוב.

בזק הקימה ומספקת לרשות השידור משדרים לשידורי הרדיו שלה, כשהחוב מתייחס לתחזוקה שוטפת שלהם. הבעיה היא שלרשות השידור ככל הנראה אין כסף לשלם את החוב, לאור הבעייתיות אליה היא נקלעה עם הפסקת תשלומי האגרה בתחילת השנה ואי-הוודאות המתמשכת לגבי עתידו של השידור הציבורי, סגירת רשות השידור והקמת גוף חדש לשידור ציבורי.

במשרד האוצר מסרבים להמשיך ולממן את רשות השידור במתכונתה הנוכחית, והשבוע אף איימו לפטר את כלל עובדי רשות השידור, זאת על רק חוסר התייעלות ואי-התקדמות של תוכנית הפרישה מרצון בקרב העובדים שתפחית מעלויות התפעול של רשות השידור.

במקור הייתה אמורה להיפסק גביית תשלומי אגרת רשות השידור עם פתיחתו של גוף השידור הציבורי החדש, אך בפועל הופסקה הגבייה בינואר השנה. כך נשארה רשות השידור ללא תקציב משל עצמה, ובאוצר מתקשים לממן את התפעול השוטף של גוף השידור.

בסביבת קול ישראל מספרים כי באוצר מסרבים להעמיד את המימון לפירעון החוב לבזק, כמו גם לספקים אחרים, על אף בקשותיו החוזרות של כונס הנכסים הראשי, שאחראי כיום על רשות השידור לאור מצב הביניים שבו היא נמצאת.

אחרי חודשיים של ניסיונות להסדיר את החוב, היום (ד') שלחה חברת בזק מכתב, לפיו ממחר יש בכוונתה לנתק את המשדרים המשמשים לקליטת שידורי רשתות הרדיו של קול ישראל. המשמעות הישירה היא שיבושים בקליטת שידורי הרדיו עד כדי ניתוקם המוחלט. החוב, יש לציין, מתייחס לאי-תשלום עבור שלושת הרבעונים הראשונים של השנה.

הרשת הראשונה שצפויה להיפגע היא רשת ב', כשבהמשך ייפגעו שידוריהם של רשת ג', רשת מורשת, רשת א' ועוד.

עם זאת, גורמים המקורבים למגעים בין הצדדים מעריכים כי הדבר לא יקרה בסופו של דבר, ולמרות שעברו כבר חודשיים מאז מנסים הצדדים להסדיר את החוב, הדברים בסופו של דבר יסתדרו.

מבזק ומרשות השידור לא נמסרה תגובה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "משרד האוצר פועל בשיתוף-פעולה מלא עם כונס הנכסים להעברת הכספים הנדרשים בהתאם לחוק ולהסכם בין הצדדים. כונס הנכסים הוא האמון על ניהולה השוטף ופירוקה של רשות השידור, והינו בעל סמכות מלאה לקבוע למי מועברים התשלומים ובאיזה מועד, ועל כן התייחסות בגין התקשרויות ספציפיות יש להפנות אליו".