רייטינג שבועי: נתוני צפייה נמוכים יחסית לתוכניות המובילות

השבוע נרשמו 887 אלף צופים ל"מאסטר שף" ו-818 אלף צופים ל"אקס פקטור"

השאלה הגדולה בטלוויזיה המסחרית בימים אלה היא האם זה הקיץ שנותן את אותותיו על נתוני הצפייה - או שזו תחילתה של מגמת היחלשות כללית בשידורי הברודקאסט הישראלי, אשר לה סיבות שונות ומשונות; ובהן הפנייה ההולכת וגדלה לצפייה הנדחית והמיאוס משידורי הריאליטי שבעבר היו מסחטות רייטינג בלתי נלאות.

שתי תוכניות "מאסטר שף" של זכיינית ערוץ 2 קשת ששודרו השבוע מתייצבות בראש טבלת הצפייה עם 887 אלף צופים ישראלים לכל אחת.

שלב ההופעות החיות של "אקס פקטור" של רשת צולל השבוע עד לשפל של 654 אלף צופים בלבד ו-22.5% בלבד במשקי-בית יהודיים.

"ארבע חתונות" של רשת (המופקת על-ידי אסף גיל, שעומד מאחורי "מאסטר שף") מתייצבת על מספרים סבירים בלבד של 21.2% צפייה במשקי-בית יהודיים.

"החדש של עומרי גורדון" - סדרת המקור הנצפית בישראל כרגע - מספקת 20% בלבד לקשת, נתון מאכזב לנוכח רמת ההשקעה ועלויות ההפקה. על מנת לצמצם את ההפסדים, משדרת קשת את התוכנית בשידור נוסף ביום ראשון אחרי "מאסטר שף", ומצליחה לגרוף עוד הכנסה לא רעה מ-15.2% צפייה - הפעם ללא השקעה.

מהדורת החדשות המרכזית של חדשות 2 ממשיכה להוביל בצפייה גם השבוע, על פני המהדורות האחרות. המהדורה מושכת מדי ערב 588 אלף צופים בממוצע: במשקי-בית יהודיים עומדת התוכנית על 20.8% צפייה - פי שניים יותר ממהדורת 10, שעומדת על ממוצע שבועי של 10.5%. מהדורת "מבט" בערוץ 1 מסתפקת ב-3.9% צפייה.

בסוף השבוע נדמה כי מגזין יום שישי של חדשות 2, "אולפן שישי", מתייצב על המציאות המדרוגית החדשה שלו, השבוע עם 13.2% צפייה בלבד. "שישי" עם אלון בן-דוד וטלי מורנו בחדשות 10 עומדת על 5.7% צפייה, ו"יומן" בערוץ 1 שלישית אבל לא רחוקה עם 5.1% בלבד.

רייטינג 23-8-15
 רייטינג 23-8-15