נחתם הסכם השידורים הגדול בכדורסל האירופי - 50 מיליון אירו

הסכם טלוויזיה עצום דווקא לליגה הצרפתית בכדורסל; ההסכם עם שני ערוצי ספורט מקומיים הוא לחמש עונות, עבור 10 מיליון אירו בעונה; אחד מהערוצים נמצא בשליטתו של בעלי הוט, המיליארדר פטריק דרהי

פטריק דרהי / צלם: יוסי כהן
פטריק דרהי / צלם: יוסי כהן

הליגה הצרפתית בכדורסל לא נחשבת אמנם לאחת מהליגות הבכירות ביבשת, אבל זה לא מנע מראשי הליגה להשיג את הסכם הטלוויזיה הגבוה ביותר שנחתם אי פעם בכדורסל האירופי - 50 מיליון אירו ל-5 עונות (10 מיליון אירו לעונה).

על-פי פרסומים בתקשורת הצרפתית, מי שזכו במכרז השידורים הם ערוצי הספורט המקומייםMa Chaine Sport (של המיליארדר פטריק דרהי שמחזיק גם בבעלות את חברת הכבלים הוט) ו-L'Equipe 21. השתיים הצליחו לנשל את מחזיק הזכויות הקודם "קאנאל +", והעמידו הצעה גבוה בהרבה מההצעה הנוכחית שעמדה לפי דיווחים על  6.2 מיליון אירו בעונה.

כהשוואה, הליגה הספרדית בכדורסל שנחשבת לאיכותית באירופה ושקועה במשבר כלכלי עמוק, השיגה מזכויות שידור בעונה שעברה 480 אלף אירו בלבד.

בנוסף למינהלת הליגה הצרפתית, מי שייהנה מההסכם החדש היא גם התאחדות הכדורסל הצרפתית שתקבל נתח קטן מהסכום בתמורה לשידור משחקים של הנבחרת הלאומית החל מקיץ 2016.

בליגה הצרפתית הבכירה (Pro A) משחקות 18 קבוצות. בעונה הקרובה היא תשלח שתי קבוצות ליורוליג - את האלופה לימוז' ואת שטרסבורג שזכתה לכרטיס חופשי.