החיים כאנטריקוט

ברגע שב"מאסטר שף" עוברים בהרבה את הרמה של מה שאוכל להכין בעצמי - אני מאבד עניין

למא מתמודדת במאסטר שף/ צילום מסך
למא מתמודדת במאסטר שף/ צילום מסך

"מאסטר שף", יום ג' 21:15, ערוץ 2 קשת

גם בעונתה החלשה ביותר מצליחה "מאסטר שף" של קשת להיות התוכנית הכי נצפית בטלוויזיה, כשהיא מקדימה אפילו את "אקס פקטור" של המתחרה רשת.

מה שכן, הבכורה הזאת לא שווה יותר מדי אחוזי רייטינג: אם פתיחת העונה שלה נסקה לעיתים אל מעל ל-30% צפייה, הרי שעתה היא מתקשה להתרומם אל מעל ל-27%.

ייתכן מאוד שאין קשר בין תכניה של "מאסטר שף" לבין הפופולריות שלה: שלהי אוגוסט עד סוף תקופת החגים הם העונה השחונה של הטלוויזיה.

ובכל זאת: יש לי חשד שהעניין בתוכנית דועך ככל שמשתפרים תכניה. זה לא שציפיתי שבשלב הזה שמכונה "רבע הגמר" יטגנו המתמודדים חביתות, אבל לפחות ברמה האישית שלי כצופה, ברגע שהמתמודדים עוברים בהרבה את הרמה של מה שאוכל להכין בעצמי בבית - אני מאבד עניין.

לו היה מדובר בתוכנית בשידור חי (ולא בהתמודדות שצולמה כבר), הייתי מציע להפקה, דווקא בשלב הזה, משימות קונספטואליות עממיות יותר, כמו הסנדביץ' המושלם (מה שהיה משימת כניסה לתוכנית לפני שתי עונות), או ארוחת הבוקר הכי מעוררת או - דווקא משהו מתוחכם אך שונה - כמו התאמת ארוחה ליין או למוצר אלכוהולי אחר.

זה לא שהם לא השתדלו, אבל משימת "השפים הצעירים", למרות חיוניותם של אלה, לקחה את התוכנית בדיוק למקום המקצועי מדי, כזה שכבר לא מאפשר עוד לצופים בבית להיאנח בגעגועים לסבתא המרוקאית שלהם, גם כאשר מדובר באשכנזים משני הצדדים.

אה, כן - לא אצא ידי חובתי בלי הימור קטן על שלישיית הגמר. ובכן: למא, רחל ומסימיליאנו. כל שלישייה אחרת תהיה הפתעה גדולה.

* ציון: 8

ירון זהבי?

בערוץ 10 מחזיקים אצבעות למכבי תל-אביב, יום ג' 21:45, ערוץ 10

הערב נדע סופית האם ירון ערן זהבי ואיתו כל אוהדי מכבי תל-אביב בדרך לליגה האלופות או לא. ערוץ 10 רכש מידי ערוץ הספורט את הזכות לשדר הערב את מה שאוהדי מכבי מייחלים שיהיה משחק ההעפלה של קבוצתם לשלב הבתים של ליגת האלופות.

המילה "רכש" עלולה להטעות: למרות שמדובר בשתי חברות שונות ובערוצים נפרדים, מדובר בעצם בהעברה מכיס לכיס. לפיכך מעניין יהיה לראות האם הבעלות של אותה קבוצת תקשורת (RGE) על שני הערוצים תוביל לטפטוף של משדרים שנמצאים בידי ערוץ הספורט אל ערוץ 10.

אם כך יהיה, הרי שבערוץ 10 צריכים להתפלל להעפלה של הצהובים לליגת האלופות, ממש כשם שהם מייחלים להצלחת קבוצת הכדורסל שלהם ביורוליג: אפילו גמר ריאליטי לא יוכל להתחרות בעניין שייצור, נניח, משחק בין מכבי תל-אביב לברצלונה באצטדיון בחיפה.