באוצר מנסים להכניס גם קבלנים קטנים ל"מחיר למשתכן" בעפולה

במסגרת המכרז בעפולה לבניית 337 יחידות דיור, עתיד להיקבע מחיר מקסימום לקבלנים שיעמוד על כ-6,700 שקל למ"ר כולל מע"מ

לאחר פרסום חוברת המכרז של "מחיר למשתכן" בקריית מוצקין עתידה להתפרסם בימים הקרובים גם חוברת המכרז של "מחיר למשתכן" גם בעפולה.

במסגרת המכרז בעפולה, מכרז הכולל קרקע לבניית 337 יחידות דיור בסך הכל, עתיד להיקבע מחיר מקסימום לקבלנים שיעמוד על 5,700 שקל למ"ר לא כולל מע"מ, כלומר כ-6,700 שקל למ"ר כולל מע"מ. על פי התב"ע המתייחסת למתחם המשווק רוב הדירות שיוכלו להיבנות יהיו דירות בנות 5 חדרים כך שעל פי מחיר המקסימום מחיר דירה מקסימלי במסגרת המכרז יעמוד על 804 אלף שקל לדירת 120 מ"ר.

עם זאת חשוב לציין שמדובר במחיר מקסימום ובאם התוכנית תצליח כמו שבאוצר מקווים שיקרה, יתכן וקבלנים ויזמים יגישו הצעות נמוכות יותר כדי לזכות במכרז וכך מחיר הדירה הסופי לזכאים יכול להיות בסופו של דבר נמוך יותר. במקביל, המחיר הסופי לזכאים עשוי גם לרדת באם יוחלט להעניק גם מענק רכישה בגובה 40 אלף שקל לזכאים.

עוד נקודה חשובה העולה מהמכרז שעתיד להתפרסם בעפולה היא שהמגרשים אותם משווקת המדינה באמצעות רשות מקרקעי ישראל הם קטנים מאוד, עם היצע אפשרי של יחידות דיור לבנייה שבין 12 ל-19 יחידות דיור בלבד בכל אחד מ-24 המגרשים שישווקו. על פי מידע שהגיע לידי "גלובס" לא מדובר במקרה אלא במעשה מכוון של מנסחי המכרז שתכליתו מתן אפשרות גם לקבלנים ויזמים קטנים להגיש הצעות ולקדם בניית דירות מוזלות במסגרת התוכנית.

נציין שגם במכרז היחידי שכבר פורסם במסגרת מחיר למשתכן, מכרז בקריית מוצקין לבניית 1,028 יחידות דיור, ניתן לראות כי חלק מהמתחמים כוללים מספר קטן יחסית של יחידות דיור. עם זאת, הדבר אינו בולט כמו במכרז הנוכחי בעפולה שם כל המגרשים כוללים פחות מ-20 יחידות דיור.

עוד נקודה שחשוב לציין בנוגע למכרזים היא שאם חוברת המכרז בעפולה תהיה זהה לזו שפורסמה בקריית מוצקין, אחד הסעיפים בה קובע שקבלן או יזם יוכל להציע הצעות ליותר ממגרש אחד וגם לזכות ביותר ממגרש אחד. אם כך יהיה הדבר, לא מן הנמנע שחברה אחת תוכל לזכות בכמה מגרשים מה שיכניס גם את הקבלנים הגדולים למשחק למרות כמות יחידות הדיור הקטנה.