מיקי רוזנטל נגד יואב יצחק - הגיש תביעת לשון הרע ב-354 א' ש'

רוזנטל טוען שיצחק עומד מאחורי פרסומים מכפישים ובלתי אחראיים נגדו, ושאמיר זוהר ועו"ד חיים שטנגר חזרו על פרסומים אלו ■ יואב יצחק: "תביעה דמגוגית, הזויה ומופרכת"

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הגיש אתמול (ג') תביעת לשון הרע בסך 354 אלף שקל נגד יואב יצחק, אתרו - News1, העיתונאי אמיר זוהר ועו"ד חיים שטנגר, אחד מהכותבים באתרו של יצחק.

רוזנטל טוען שיצחק עומד מאחורי פרסומים מכפישים ובלתי אחראיים נגדו, ושזוהר ושטנגר חזרו על פרסומים אלו. אחד הפרסומים שאליהם מתייחס רוזנטל, נחשף לראשונה דווקא בעיתון "הארץ", שלא נתבע ע"י רוזנטל. במקביל, מו"ל "הארץ", מנהל אף הוא תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד יצחק.

התביעה נוגעת לארבעה פרסומים שרוזנטל טוען שהם מכפישים:

הראשון, משנת 2010, נוגע לתחקיר ששודר ב-2004 בתכנית הטלוויזיה "בולדוג" בהנחיית מיקי רוזנטל ובהשתתפות עו"ד רונאל פישר, שהיה גם היועץ המשפטי של התכנית.

התחקיר עסק בין היתר בהשתלטות על קרקע ע"י משפחת אלפרון, שיוצגה באותו העניין ע"י עו"ד פישר, בזמן הכנת התכנית. בקשר לרוזנטל נטען בתחקיר, שהפר חובה אתית עיתונאית כשנמנע לכאורה ממתן גילוי נאות על קשריו של פישר עם משפחת אלפרון.

בפרסום השני, מיולי אשתקד, נטען שאיש העסקים יגאל זילכה שילם לכאורה לעו"ד רונאל פישר 225 אלף שקל, לצורך פרסום תחקיר שלילי נגד יריבו - משה בובליל. יצחק פרסם כי "התחקיר המגמתי", כלשונו, "פורסם בערוץ 10 ע"י מיקי רוזנטל".

בהקשר זה ראוי לציין כי יצחק נזכר בעבר, בפרסומים בתקשורת וגם בתצהיר שהוגש לבית המשפט, כמי שנטען לגביו שקיבל הלוואה בסך 200 אלף שקל מן הצד השני לסכסוך העסקי הזה - איש העסקים משה בובליל.

ביוני השנה פרסם יצחק את הפרסום השלישי נשוא התביעה. הפרסום נוגע להסכם פשרה שנחתם בשנת 2012 ונחשף רק לפני כחודשיים. ההסכם הביא לסיום הסכסוך הכספי בין רוזנטל למשפחת עופר בעקבות הסרט "שיטת השקשוקה" והקמפיין שניהלה משפחת עופר נגד הסרט ונגד רוזנטל. בעקבות ההסכם קיבל עו"ד פישר, שנתן לרוזנטל יעוץ משפטי וליווה את הכנת סרטו, 290 אלף שקל ממשפחת עופר.

חזרה על פרסום קודם

הפרסום הרביעי, כתבה שחיבר עו"ד שטנגר, כאמור, אחד הכותבים באתרו של יצחק, חזרה על טענותיו של יצחק בפרסום השלישי.

פרט מעניין הוא, שמי שחשף את הסכם הפשרה היו העיתונאים גידי וייץ ורויטל חובל בעיתון "הארץ". ואולם, בגין פרסום שהוא, על פניו, חזרה על עיקרי הדברים שנחשפו ב"הארץ", נתבעו דווקא יצחק ושטנגר.

נזכיר כי גם מו"ל הארץ, עמוס שוקן, תבע לאחרונה את יצחק בתביעת לשון הרע בסך חצי מיליון שקל, בגין פרסום שמערב אף הוא את אותם השחקנים בחילופי תפקידים.

בפרסום שבגינו תבע שוקן את יצחק, נטען שב-2008, פישר סחט את שוקן באמצעות מסמך פוגעני כלשהו - כך לטענת יצחק - כדי למנוע פרסום תחקיר נגדו במוסף "הארץ". מדובר בתחקיר שחובר ע"י העיתונאי אמיר זוהר, בעל אתר "פוסטה" שנתבע גם בתביעתו של רוזנטל בגין חזרה על הפרסומים המכפישים לכאורה של יצחק. זוהר, אגב, אינו שותף לטענות של יצחק על מעשי הסחיטה לכאורה.

ראוי לציין, שקיימת שונות מסוימת בין הפרסומים באתרו של יצחק לאלו בעיתון "הארץ". יצחק ושטנגר השתמשו בניסוחים בוטים יותר בפרסומים שלהם אודות הסכם הפשרה של רוזנטל ומשפחת עופר. ככלל, אתרו של יצחק מאופיין בסגנון כתיבה ישיר ובוטה.

אספקט נוסף שמבדיל בין הפרסום ב"הארץ" לפרסומים באתרו של יצחק, הוא שהפרסומים כללו גם טענה שרוזנטל הסתיר את המידע אודות הסכם הפשרה עם האחים עופר מתורמיו, כמועמד לכנסת, וכי יש בכך כדי להעיד על בעיית אמינות אצל רוזנטל.

רוזנטל, נזכיר, טען בתגובה לפרסום הפרשה, שנדרש להסתיר את הפרטים בשל סעיף סודיות בהסכם הפשרה.

"יואב יצחק מעליל נגד רוזנטל עלילות דם וזאת לא מתוך טיפשות, רשלנות או סתם חוסר תשומת לב אלא מתוך זדון", טוען רוזנטל, תוך שהוא מרמז שיצחק נשכר ע"י גורמים כלשהם כדי להכפיש את רוזנטל. רוזנטל לא מפרט מיהם הגורמים שעשויים לרצות לשלם בעבור הכפשתו.

רוזנטל דורש מיואב יצחק ואתרו פיצוי בסך 284 אלף שקל, מתוכם 71 אלף שקל "יחד ולכוד" עם שטנגר. מזוהר תובע רוזנטל 71 אלף שקל.

יואב יצחק מסר בתגובה כי "מיקי רוזנטל הגיש תביעה דמגוגית, הזויה ומופרכת. חבירתו עם קבוצת שוקן, נגד News1, ניכרת על-פניה. למרבה הצער, רוזנטל כשל בשורה של עניינים. פרסמנו וחשפנו ב-News1 את שהיה טעון חשיפה. במקום להסביר ואף להתנצל על התנהלותו הבעייתית, מנסה רוזנטל לטשטש את הניבט מהמראה המוצבת מול פניו. בתביעתו הוא מנסה לקנות לעצמו חסינות, באופן הנוגד את מעמדו כחבר כנסת ומחויבותו לציבור: לקיים שקיפות מלאה וגילוי נאות. דרכו לא תצלח. שכן, אנו נעמוד על מיצוי התביעה, עד תום. בבית המשפט, כמובן".