התוכנית החדשה של משרד האוצר: דיור ב"ליסינג"

במסגרת התכנית המתגבשת באוצר, המדינה תמכור קרקעות בהנחה לחברות זרות שייבנו במהירות דירות 4 חדרים במימון זר ■ הזוגות הצעירים שיזכו בהגרלה ישלמו מקדמה של 10% מערך הדירה ודמי שכירות חודשיים ■ לאחר 18 שנים הדירה תעבור לבעלות השוכרים

בנייה / צילום: תמר מצפי
בנייה / צילום: תמר מצפי

שר האוצר משה כחלון מקדם באחרונה תכנית דיור חדשה, לפיה יוכלו ישראלים רבים ליהנות מ"דירה בליסינג". במסגרת התכנית המתגבשת כבר זמן רב במשרדי האוצר, המדינה תדאג לבנות דירות להשכרה ומאוחר יותר הן יועברו לבעלותם של השוכרים.

על פי התכנון, המדינה תמכור קרקעות בהנחה לחברות זרות, בעיקר אמריקניות, שייבנו דירות בארץ. הבנייה תתבצע בשיטת ה"בנייה היבשה", שיטה השונה מזו הנהוגה בארץ האמורה לקצר בשליש את משך זמן הבנייה.

המימון לתכנית צפוי להגיע מבנקים זרים. עד לשלב זה, מספר בנקים וחברות אמריקניות הביעו עניין בתכנית ואף שוחחו עם בכירי האוצר.

לאחר 18 שנות שכירות - העברת בעלות

על פי התכנית, המטרה היא לבנות דירות ארבע חדרים בגודל של 120 מ"ר, בסכום של 750 אלף שקלים. הזוגות הצעירים שיזכו בהגרלה ישלמו מקדמה של עשרה אחוזים מערך הדירה.

הדיירים ישלמו דמי שכירות חודשיים, ולאחר 18 שנים הדירה תעבור לבעלותם. היום (רביעי) הופץ מסמך "קול קורא" לחברות בארץ ובחו"ל לייעץ למשרד האוצר בנוגע לאופן שבו יש לבנות את המכרז לפרויקט.

"בשלב ראשון מדובר על 10,000 יחידות דיור, כשהפיילוט הראשוני יהיה אלף יחידות דיור", הסביר סגן שר האוצר יצחק כהן. "זו תכנית מאוד מהפכנית, והיא אחת מתוך מכלול התכניות שהשר מוביל, היא תצא לדרך והיא תצליח".