כבל לרה"מ: מנה את מועצת רשות השידור או שאגיש בג"צ

איתן כבל: "התנהלות זו הינה חזרה על ההתנהגות שאפיינה ממשלות קודמות ברצון להשתלט על רשות השידור ולנהל אותה בהתאם למאווים הפוליטיים של שלטון, דבר אשר החוק ניסה למנוע"

איתן כבל / צלם: תמר מצפי
איתן כבל / צלם: תמר מצפי

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו למנות לאלתר את המועצה המפקחת על רשות השידור. במכתב ששלח לרה"מ, באמצעות עורכי הדין שמעון בראון וערן מרינברג, מאיים כבל בפנייה לבג"צ במידה ולא ימנה נתניהו את המועצה שבחרה ועדת האיתור בראשות השופט עזרא קמא, זאת על מנת "לשמור על עצמאות הרשות החדשה ולמנוע התערבות ממשלתית פוליטית ברשות, עוד בטרם זו הוקמה", לשון המכתב.

על פי כבל, "במסגרת המטרה הניצבת אל מול עינייך, לצור מצב לפיו הינך ממשיך לשלוט גם ברשות החדשה, הינך מבקש כעת לעכב את מינוי המועצה, ככל הנראה בין היתר משום שהרכבה כפי שנבחר בידי ועדת קמא אינו מתאים לעמדותייך הפוליטיות, וחמור מכך בזמן העיכוב כאמור אתה מבקש להעניק סמכויות רחבות למנהל הזמני שמונה להקמת הגוף החדש הן בעניין רכישת תוכן והן לעניין גיוס עובדים ללא פיקוח של המועצה שהינה עצמאית ובלתי תלויה בפוליטיקאים, כל זאת במטרה לצור עובדות בשטח, והכל על מנת לעקור את לשון וכוונתו".

במכתבו מציין חה"כ מהמחנה הציוני כי "הניסיון להעניק למנהל הזמני את הסמכות למנות עד 400 עובדים ללא שהמועצה עשתה שימוש בסמכותה לאשר את המבנה הארגוני של תאגיד השידור הציבורי, ואת מדיניות ההעסקה של העובדים, מבלי שנקבעו כל הקריטריונים והשארת כל הסמכות בידי אדם אחד ויחיד ללא כל יכולת פיקוח, משמעותה המעשית הינה, המנהל הזמני יהיה זה אשר יעצב את הרשות החדשה, וייקבע מסמרות בשטח ובכך ייעקר מסמכותה של המועצה עוד בטרם הוקמה. טענה זו נכונה גם לעניין רכישת התוכן".

לדבריו, "התנהלות זו הינה חזרה על ההתנהגות שאפיינה ממשלות קודמות ברצון להשתלט על רשות השידור ולנהל אותה בהתאם למאווים הפוליטיים של שלטון, דבר אשר החוק ניסה למנוע".