לא רק ישראלים וסינים: גם קרלוס סלים משקיע באתלטיקו מדריד

דיווח: המקסיקני, האיש השני בעושרו בעולם - יזרים 150 מיליון אירו לטובת השלמת פרויקט האצטדיון החדש בו תשחק קבוצת הכדורגל הספרדית (שמקבלת חסות ראשית מהחברה הישראלית פלוס 500)

קרלוס סלים / צלם: רויטרס
קרלוס סלים / צלם: רויטרס

המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים יסייע לאתלטיקו מדריד להשלים את הרחבת ה"לה פיינטה" - האצטדיון החדש של המועדון - באמצעות הזרמה של 150 מיליון אירו. כך מדווח ה"אל מונדו". זאת באמעות ענקית הבנייה FCC, הקבלן הראשי של הפרויקט, שלא הצליח להשלים אותו במועד, על-אף שתאריך היעד לחניכתו היה עונת 2015/16 שכבר יצאה לדרך. סלים, שהונו מוערך על-ידי "פורבס" ב=77.1 מיליארד דולר (האיש השני הכי עשיר בעולם), הפך במארס האחרון למחזיק מניות מיעוט ב-FCC.

יש לציין כי הטייקון כבר מעורב בכדורגל הספרדי, מכיוון אחר: משמש כבעלים, באמצעות חברת "גרופו קארסו", של קבוצת ריאל אוביידו מליגת המשנה.

אתלטיקו ממשיכה בכך במגמת גיוס ההשקעות הבינלאומי שלה. כזכור, החברה הישראלית למסחר מקוון בחוזי הפרשים, פלוס 500, עליה השתלט לאחרונה טדי שגיא - משמשת כספונסרית המרכזית של הקבוצה לעונות 2015/16 ו-2016/17, תמורת סכום המוערך ב-11 מיליון אירו לשנה; ב-20% מהמניות של אתלטיקו מחזיק וואנג ג'יאנלין, מעשירי סין, אותם רכש בינואר האחרון לפי שווי של 200 מיליון אירו. מיגל-אנחל חיל-מארין, בנו של הבעלים המיתולוגי המנוח חזוס חיל - הוא בעל השליטה במועדון עם 52%. אגב, בעבר הוזכר סלים כמועמד להיכנס לשותפות באתלטיקו, אך העניין הזה ירד בינתיים מן הפרק.

פרויקט שיפוץ ה"לה פיינטה", מגרש שנחנך ב-1994 כאצטדיון אתלטיקה וכעת מורחב לטובת שימוש כדורגלני של אתלטיקו מדריד - יעלה סך של כ-250 מיליון אירו. התכולה בו צפויה להגיע ל-69 אלף מושבים.