ליגת האלופות: מכבי ת"א בבית עם צ'לסי, פורטו ודינמו קייב

לא מסי, לא רונאלדו, לא זלאטן - אבל מוריניו וקסיאס: הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות זימנה לאלופה הישראלית את צ'לסי הגדולה, ואת הקבוצות מפורטוגל ומאוקראינה ■ הצהובים יארחו את משחקיהם באצטדיון סמי עופר בחיפה

מכבי ת"א ליגת האלופות / צלם: ערן לוף
מכבי ת"א ליגת האלופות / צלם: ערן לוף

צ'לסי, פורטו ודינמו קייב. אלו הקבוצות שיגיעו לאיצטדיון סמי עופר לפגוש את מכבי ת"א בשלב הבתים של ליגת האלופות, כך נקבע היום (ה') בהגרלת שלב הבתים שנערכה במונאקו.

מכבי ת"א, שדורגה בקבוצת האיכות הרביעית והאחרונה, הוגרלה לבית 7 ותפתח את הופעותיה בליגת האלופות בעוד שבועיים וחצי מהיום, במשחק חוץ בסטמפורד ברידג' ב-16 בספטמבר מול צ'לסי. אלו שקיוו להגרלה אטרקטיבית, עם השמות הגדולים באירופה שיגיעו לישראל, יתנחמו באלופת הפרמיירליג, אותה מאמן ז'וזה מוריניו ובשורותיה משחקים כוכבים כאדן הזארד, ססק פברגאס, טיבו קורטואה, פדרו, וויליאן, דייגו קוסטה ורדאמל פלקאו; אליה מצטרפת פורטו, סגנית אלופת פורטוגל בעונה שעברה, שבשערה עומד שוערה המיתולוגי של ריאל מדריד, איקר קסיאס; ודינמו קייב, שסיימה את העונה שעברה כאלופת אוקראינה.

שתי הקבוצות הראשונות בכל בית בתום שלב הבתים, ימשיכו לשלב שמינית הגמר של המפעל. 8 הקבוצות שיסיימו במקום השלישי יצטרפו לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית. האחרונה בכל בית תסיים את העונה האירופית שלה. גמר ליגת האלופות ייערך ב-28 במאי 2016 באצטדיון סן סירו שבמילאנו.

מכבי ת"א, שהחליטה לארח מחוץ לאצטדיון בלומפילד על-מנת לאפשר כמות גדולה יותר של קהל, תנדוד לשלושה משחקים לאצטדיון סמי עופר בחיפה. עבור מכבי ת"א זו תהיה הופעה שנייה בשלב הבתים, אליו היא חוזרת אחרי הפסקה בת 11 שנים.

ההגרלה המלאה - כל הבתים:
בית 1: פ.ס.ז', ריאל מדריד, שחטאר, מאלמו
בית 2: פ.ס.וו איינדהובן, מנצ'סטר יונייטד, צסק"א מוסקבה, וולפסבורג
בית 3: בנפיקה, אתלטיקו מדריד, גלטסראי, אסטנה
בית 4: יובנטוס, מנצ'סטר סיטי, סביליה, מינשנגלבאך
בית 5: ברצלונה, לברקוזן, רומא, באטה בוריסוב
בית 6: באיירן, ארסנל, אולימפיאקוס, דינמו זאגרב
בית 7: צ'לסי, פורטו, דינמו קייב, מכבי ת"א
בית 8: זניט, ולנסיה, ליון, גנט