השביתה בנתב"ג הסתיימה: הושבת ב-11:30 לחצי שעה

(עדכון) - כאות הזדהות עם עובדי רשות השידור: תושבת למספר שעות גם פעילות מעברי הגבול במעבר אלנבי ונמלי הים אשדוד וחיפה, וכל יחידות ההוצאה לפועל לא יקבלו קהל ולא יבצעו פעולות אכיפה וגבייה

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

השביתה בנתב"ג הסתיימה. בית הדין לעבודה אישר לוועד עובדי רשות שדות התעופה להשבית היום (א') את נמל התעופה בן-גוריון בין השעות 10:00-12:00, כאות הזדהות עם מאבקם של עובדי רשות השידור, אולם בית הדין אישר לעובדי המטה (משרדים) לשבות שעתיים מלאות, ואילו את שביתת עובדי המשמרות (דוגמת סבלים הפורקים מזוודות) צמצם לחצי שעה בלבד, על מנת לצמצם את הפגיעה בציבור הנוסעים.

המשמעות היא ששביתה מלאה התקיימה רק ב-11:30-12:00, ובכך נוצרה ירידה ניכרת במספר הטיסות שיעוכבו. כ-70 אלף נוסעים יעברו היום בנתב"ג.

ואם כבר חגיגה, אז עד הסוף: עובדי משרד הפנים בביקורת הגבולות החליטו לא לשוב היום לפעילות ולהתאים עצמם להחלטת בית המשפט. עובדי ביקורת הגבולות שובתים מהשעה 9:00 ועד 11:00 ומשבשים בכך את הפעילות בשדה ובטיסות הנכנסות והיוצאות מישראל.

"עצם זה שבית הדין לא נתן צו נגד השביתה מדבר בעד עצמו. אני מקווה שהמסר יגיע למי שצריך, כדי למנוע פיטורים של 1,500 עובדי רשות השידור", מסר יו"ר הוועד, פנחס עידן.

העיצומים בנתב"ג ננקטים כאות הזדהות עם עובדי רשות השידור. היום, בזמן שתתקיים בכנסת ישיבה מכרעת באשר לעתיד השידור הציבורי, יתקיימו שיבושים שונים בהוראת ההסתדרות, כולל בנתב"ג.

בנוסף לעיצומים בנתב"ג, כל יחידות ההוצאה לפועל לא יקבלו קהל ולא יבצעו פעולות אכיפה וגבייה, כולל עיקולים, בין 08:00 ל-12:00. גם מערך גביית המסים של מדינת ישראל לא יפעל בין השעות 08:00 ל-12:00, ומעברי הסחורות לא יפעלו עד השעה 11:00 בגבולות המדינה.

נתב``ג נתבג בן גוריון שדה תעופה / צלם: ענת לברון
 נתב``ג נתבג בן גוריון שדה תעופה / צלם: ענת לברון

שלשום ערכו כ-500 מעובדי רשות השידור קבלת שבת בבנייני הרשות בירושלים ובתל-אביב. מחר (ב') בבוקר תצא תהלוכת עובדי הרשות מבניין הטלוויזיה לכנסת.

הסתדרות אינה מתנגדת לרפורמה, אלא להתנהגות חד-צדדית כוחנית שמבוססת על הצבת עובדות בשטח", מסר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. "הצעת החוק עלולה להוביל לסגירת רשות השידור ולפגיעה אנושה בשידור הציבורי בישראל, תוך יצירת נורמה של פיטורים בחקיקה. אני קורא למקבלי ההחלטות לפעול בדרך של הסכמות לטובת המשק והציבור".

אתמול בערב התבצרו עובדי רשות השידור בבניין רוממה בירושלים, וזאת במחאה על הצעדים הדרקונים שנוקטת המדינה נגד העובדים במגזר הציבורי, הפגיעה בהתארגנות העובדת, כמו גם פגיעה ברשות השידור בשידור הציבורי. משה שגב, יו"ר וועד הטכנאים וההנדסה ברשות השידור, אמר כי "באנו הערב לומר עד כאן. לא ניתן לפגוע בעובדים נאמנים ומסורים. אמרנו שאנחנו בעד רפורמה אבל נגד פיטורים המוניים ונגד הריסה של מקור פרנסתנו".

מאל-על נמסר אתמול בערב כי "עקב עיצומים של עובדי רש"ת מחר החברה תקדים את יציאתן של 3 טיסות - לניו-יורק, לונדון ומרסיי, ודוחה את יציאת הטיסה לבוקרשט. טיסה 007 לניו-יורק הוקדמה משעה 10:40 לשעה 9:30, טיסה 315 ללונדון הוקדמה משעה 10:15 לשעה 9:30, טיסה 321 למרסיי הוקדמה משעה 9:55 לשעה 9:30, וטיסה 577 לבוקרשט נדחתה משעה 11:25 לשעה 13:00".