על רקע המפולת: פדיונות של כ-4.2 מיליארד שקל בקרנות

על רקע הירידות החדות במדדי המניות הצטמק סך נכסי הקרנות המנייתיות ב-7% או לחלופין ב-1.6 מיליארד שקל, מתוכם כ-930 מיליון שקל התאדו עקב בריחה המונית של המשקיעים מהקרנות המנייתיות

קרנות / צילום: טינקסטוק
קרנות / צילום: טינקסטוק

שבוע המסחר האחרון בבורסה התאפיין במגמה שלילית שהתבטאה בירידות שערים חדות במדדי המניות על רקע המפולת בבורסות באירופה ובארה"ב בעקבות פרסום נתונים המעידים על האטה בכלכלה הסינית. כמו כן, נרשמו מימושים גם במדדי אגרות החוב הקונצרניות. זאת, אל מול עליות במדדי אג"ח ממשלתי שסיפקו מקלט בטוח למשקיעים.

קרנות הנאמנות המסורתיות סיכמו את השבוע עם פדיון של כ-4.15 מיליארד שקל - אחד השבועות עם הפדיונות הכבדים ביותר מאז 2008. מתחילת החודש הקרנות המסורתיות רשמו פדיונות של כ-4.4 מיליארד שקל, המתחלקים לפדיונות של כ-3.95 מיליארד שקל בקרנות המנוהלות ופדיונות של כ-450 מיליון שקל בקרנות המחקות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', רשמו בשבוע שעבר פדיונות של כ-1.7 מיליארד שקל - הפדיון השבועי הכבד ביותר מאז דצמבר 2014. מתחילת החודש קרנות אג"ח כללי, שהיו בראש טבלת הגיוסים עד לפני השבוע האחרון, רושמות פדיון של כ-1.1 מיליארד שקל.

 

על רקע הירידות החדות במדדי המניות הצטמק סך נכסי הקרנות המנייתיות ב-7% או לחלופין ב-1.6 מיליארד שקל, מתוכם כ-930 מיליון שקל התאדו עקב בריחה המונית של המשקיעים מהקרנות המנייתיות. שאר ההתכווצות בנכסים נבעה מהירידה בערכם. מתחילת החודש הפדיונות בקרנות המנייתיות מסתכמים בכ-700 מיליון שקל, כ-66% מתוכם נפדו מקרנות מניות בחו"ל.

קרנות אג"ח קונצרני רשמו בשבוע שעבר פדיונות של כ-360 מיליון שקל ובכך מחקו גיוסים של 240 מיליון שקל שהצטברו ב-3 השבועות הראשונים של החודש ועברו לפדיון של כ-120 מיליון שקל.

למרות התשואות החיוביות מתחילת החודש באפיק הממשלתי, קרנות אג"ח מדינה המשיכו לאבד נכסים בקצב הגבוה ביותר מ-70% לעומת השבוע הקודם. הפדיונות הסתכמו בכ-720 מיליון שקל וכ-2 מיליארד שקל מתחילת החודש.

הקרנות הכספיות רשמו בשבוע שעבר פדיונות של כ-70 מיליון שקל - ירידה חדה בקצב הפדיונות לעומת השבוע הקודם. הקרנות השקליות הן קבוצת הקרנות היחידה שרשמה גיוס חיובי מתחילת החודש המסתכם בכ-70 מיליון שקל, זאת למרות פדיונות של כ-190 מיליון שקל בשבוע החולף.

למרות הפיחות החד שנרשם בשבוע שעבר בשקל אל מול הדולר והאירו והעליות שנרשמו במדדי אג"ח ממשלת ארה"ב, קרנות אג"ח בחו"ל המשיכו לאבד נכסים שהסתכמו בכ-160 מיליון שקל וכ-440 מיליון שקל מתחילת החודש.