המהפכה של BMW: מכונית הפועלת עם דוושה אחת

במכונית יש אמנם גם דוושת בלימה אך על פי שיטת הנהיגה, הדוושה הזאת מיועדת לבלימות חזקות בלבד במהירויות גבוהות מאשר התנהלות בתנועה צפופה או בנסיעה עירונית רגועה

ב.מ.וו / צילום: רויטרס
ב.מ.וו / צילום: רויטרס

בעולם שבו פעולות הנהג הופכות למשימות מורכבות עם הכנסת מערכות חכמות למכוניות, נשאלת השאלה האם ניתן לצמצם את המשימה ולשנות את הרגלי הנהיגה בעולם ובמקם להשתמש בשתי דוושות ברוב המקרים, ניתן להפעיל את המכונית באמצעות דוושה אחת בלבד?

את התשובה לכך מנסים לפצח ב-BMW באמצעות דגם איי3 החשמלי שבולם ונעצר עם שחרור דוושת התאוצה. בסרטון הדרכה מיוחד שהופק לצורך כך, מודגם השימוש בדוושה חכמה שרגישה לכמות הכוח המופעל עליה והיא פועלת בשלושה מצבים: תאוצה, שיוט והרפיה לשם עצירה וטעינה חשמלית מאנרגיית העצירה.

במכונית יש אמנם גם דוושת בלימה אך על פי שיטת הנהיגה המוצגת בסרטון, הדוושה הזאת מיועדת לבלימות חזקות בלבד במהירויות גבוהות מאשר התנהלות בתנועה צפופה או בנסיעה עירונית רגועה.

על פי התפיסה של BMW, מדובר בשינוי הרגלי נהיגה וכל נהג או נהגת יכולים להסתגל לכך במהירות ולתפעל את המכונית במינימום פעולות. אתם בוודאי מכירים את העניין כאשר אתם נוסעים במכונית שלכם בכביש פתוח ומשתמשים רק בדוושת התאוצה אך הבשורה היא המעבר לשימוש בטכניקה הזו גם לשימוש עירוני. מעניין אם הנהגים יקבלו את ההרגל החדש.