יחימוביץ': "עדיף שהגז ב'לוויתן' יישאר באדמה. יש מספיק ב'תמר'"

ח"כ שלי יחימוביץ' בראיון לגלי צה"ל: "הממשלה משתמשת בטיעונים שקריים, ואני חייבת להגיד את זה. אם באמת יש שם מאגר גז ענקי, אז בוודאי שתהיה תחרות אזורית, והמחירים יצנחו"

שלי יחימוביץ' / צילום: אוריה תדמור
שלי יחימוביץ' / צילום: אוריה תדמור

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' התייחסה היום (ב'), בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל, למתווה הגז ולתגלית הענק האחרונה במצרים, וטוענת כי עדיף שהגז מ"לוויתן" יישאר בקרקעית הים למשך כ-15 שנה, כיוון שבינתיים יש מספיק גז מ"תמר" לצורכי המשק הישראלי.

- אז מה נעשה עם לוויתן?

"הטיעון המרכזי שבגללו צריך לאפשר מונופול, היחסים עם מצרים, נפל כאן. צריך להבין את זה".

- אז מחר יהיה טיעון אחר...

"אני מסכימה. הממשלה משתמשת בטיעונים שקריים, ואני חייבת להגיד את זה. אם באמת יש שם מאגר גז ענקי, אז בוודאי שתהיה תחרות אזורית, והמחירים יצנחו. אז נראה לך שאנחנו צריכים לכלוא את עצמנו במתווה הזוי עם מחירים גבוהים בשעה שכל העולם יהנה ממחירים זולים? זה הזוי לחלוטין".

"הם לא קיימו את ההתחייבויות שלהם, והמדינה צריכה להפעיל עליהם סנקציות ולא להשתחוות להם. במאגר תמר יש מספיק גז ל-15 שנה, ולכן עדיף שהגז של לוויתן יישאר באדמה".

- מה צריך לעשות מחר בבוקר?

"לא צריך להביא את המתווה. זה ריאלי וברור לגמרי. נובל אנרג'י לא תברח מהארץ, הצפי של הרווחים הוא ענקי. אולי היא תרוויח פחות אבל עדיין הרבה מאוד. אני מעריכה שראש הממשלה ינסה להעביר בכוח את המתווה בכנסת, ואנחנו ננסה למנוע את זה".

- זה יעבור בכנסת ביום רביעי?

"זו שאלה פוליטית. אני מצפה מכל המפלגות החברתיות כולל ש"ס לנהוג באומץ-לב ולקיים את ההבטחות שלהם לבוחרים".