כך טרפדה רשות ני"ע לבזק רווח ענק של 831 מיליון שקל

בזק ניסתה להכיר ברווח ענק במסגרת מהלך חשבונאי, אותו מגדירים ברשות כמהלך "שאינו משקף את המהות הכלכלית ועומד בניגוד לרציונל החשבונאי"

שאול אלוביץ'  / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר

רשות ניירות ערך טרפדה לבזק הכרה ברווח הון ענק בהיקף של 831 מיליון שקל בדוחות הרבעון השני של 2015 - כך עולה מתשובת הרשות לפניית חברת התקשורת שבשליטת שאול אלוביץ'.

את סכום זה ביקשה בזק להכיר לאחר שעלתה להחזקה של 100% בחברת הלוויין yes, בעקבות אישור שר התקשורת שהתקבל במהלך חודש יוני, וכחלק מהפרשנות החשבונאית שהעניקה להשפעות האירוע על דוחותיה.

אולם, ברשות ניירות ערך חולקים על הפרשנות שהציגה בזק ומציינים כי "טיפול חשבונאי כמוצע בפניית החברה, מביא הלכה למעשה למצב שאינו משקף את המהות הכלכלית ועומד בניגוד לרציונל החשבונאי", וכי "על החברה ליישם טיפול חשבונאי שמציית למהות התכליתית של הוראות התקנים הרלוונטיים".

בנייר עמדה ששלחה בימים האחרונים לחברה היא כותבת כי "ההכרה בנכס המס כנגד רווח והפסד במהלך הרבעון השני לשנת 2015 אינה משקפת נאמנה את השינויים במצבה הכלכלי של החברה לאחר ביצוע העסקה ומקורה ביישום דווקני ובעייתי של הוראות תקני החשבונאות".

מאז חודש יולי האחרון מנהלות בזק ורשות ניירות ערך דיונים בעניין הטיפול החשבונאי הנדרש לעסקת yes, ובימים האחרונים, טרם פרסום דוחות הרבעון השני, עדכנו ברשות את בזק כי "סגל הרשות אינו מקבל את עמדת החברה".