היועמ"ש אישר את מינוי זאב רוטשטיין למנכ"ל הדסה

קבע כי על אף הקשיים הקיימים בהחלטה למנות את מנכ"ל שיבא פרופ' זאב רוטשטיין למנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, לרבות הסיכון שהדבר יעמוד בפני עתירה לבג"ץ - אין מניעה משפטית לאשר את המינוי

פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי
פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הכריע כי על אף הקשיים הקיימים בהחלטה למנות את מנכ"ל שיבא פרופ' זאב רוטשטיין למנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, לרבות הסיכון שהדבר יעמוד בפני עתירה לבג"ץ - אין מניעה משפטית בפני אישור המינוי; כך הודיעה היום (ב') המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, למנכ"לים של משרדי האוצר והבריאות, שי באב"ד ומשה בר סימן טוב.

עם זאת, זילבר הבהירה כי ההליך המשמעתי שנפתח נגד פרופ'רוטשטיין, בגין עידוד לכאורה של ניתוחים פרטיים בשטח בית-החולים שיבא ועל חשבון שעות העבודה הרגילות, יימשך כסדרו.

זילבר הבהירה עוד כי היועץ המשפטי לממשלה מתנגד לבקשה של רוטשטיין לאפשר לו לעבור להדסה במסגרת חופשה ללא תשלום (חל"ת) משיבא, ורמזה לגבי החשש שלפיו רוטשטיין ביקש לצאת לחל"ת כדי להמשיך לנהל בשלט רחוק גם את תל-השומר.

"בעניין זה אנו תמימי-דעים עם מנכ"ל משרד האוצר, כי על מנת שפרופ' רוטשטיין יצליח במשימה המורכבת של ניהול בית-החולים הדסה, יש להבטיח שכל מרצו וכל מחויבותו יוקדשו לניהולו של בית-החולים הדסה, וכי יש למנוע מצב בו הוא נותר מעורב בניהולו של בית-החולים שיבא או יכל לחזור אליו בכל עת", נכתב בהחלטה.

ככלל, זילבר מדגישה כי חוות-הדעת של באב"ד ובר סימן טוב בעד מינויו של רוטשטיין לא כללה מענה מספק לתיקון המתחייב בהתנהלותו של רוטשטיין בכל הקשור לעמידה בכללי מינהל תקין וכיבוד ההנחיות של הגורמים המוסמכים מעליו.

"יהיו הדירקטוריון ואמצעי הפיקוח טובים ככל שיהיו - אין בהם כדי לפטור את פרופ' רוטשטיין מהמחויבות לנהוג בהתאם לכללי המינהל התקין ותוך שיתוף-פעולה נאות עם הגורמים המוסמכים", כתבה זילבר.

מסיבה זו הדגישה זילבר כי ההחלטה לאשר את המינוי מותנית למעשה בהבהרה מצידם של באב"ד ובר סימן טוב, שלפיה הם השתכנעו מפגישותיהם עם פרופ'רוטשטיין כי הוא מחויב "לעמוד בכללי מינהל תקין, לציית להנחיות הגורמים המוסמכים ולשתף עימם פעולה". אישור המינוי, היא הוסיפה, חייב להיעשות רק לאחר הבנה חד-משמעית בדבר מחויבותו של פרופ' רוטשטיין לתיקון כזה.

במכתב של זילבר ניכר כי במשרד המשפטים מאוד לא נלהבים מהמינוי, בלשון המעטה, ומדגישים את הפער בין דרישות התפקיד של מנכ"ל בית-החולים הדסה, בייחוד על רקע המשבר שפקד אותו, לבין אי-יכולתו של רוטשטיין עד היום לעמוד במינהל תקין וביחסי מרות מול גורמי הרגולציה.

עם זאת, הובהר כי ההחלטה התקבלה לאחר שמנכ"לי הבריאות והאוצר ציינו כי מאמציהם לאתר מועמד מתאים אחר העלו חרס, וכי בסופו של יום הם אלה שנושאים באחריות הציבורית הרחבה לניהולה התקין של מערכת הבריאות הציבורית בישראל.